با فرماندهی استاندار تهران برگزار می‌شود؛
تابناک تهران- مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران از برگزاری رزمایش پرتوی در منطقه 6 تهران خبر داد و گفت: برای سنجش آمادگی دستگاه‌ ها در سانحه تصادف خودروهای حامل مواد رادیو دارو برای اولین بار در تهران، مانور، رزمایش و تمرین نیروها را برگزار می کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 01 November 2015
عزیزالله خسروجردی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران از برگزاری رزمایش پرتوی در 14 آبان ماه (پنج شنبه هفته جاری) خبر داد و اظهار داشت: برای مقابله با تهدیدات و حوادث در تهران مانورهای مختلفی برگزار شده است اما این برای اولین بار هست که در شهر تهران مانور، رزمایش و تمرین مشترک برای مقابله با حوادث پرتوی انجام می‌شود.

وی افزود: این رزمایش با مشارکت 200 نیروی عملیاتی در قالب 9 کارگروه از 40 دستگاه اجرایی امنیتی  انتظامی و خدماتی استان تهران در یکی از محله های منطقه 6 تهران برگزار می شود.

خسروجردی گفت: سایت شهید شهریاری در تهران وابسته به سازمان انرزی اتمی دارای راکتور تحقیقاتی است که وظیفه اصلی تولید رادیو دارو را برعهده داشته و برای 120 بیمارستان کشور جهت درمان ارسال می شود. خودروهای حامل مواد رادیو دارو باید امنیت لازم را داشته باشند و اگر حادثه ای برای آنان پیش آید باید برای آن آماده بود. برای سنجش توان آمادگی دستگاه ها در مقابله با این حوادث رزمایش پرتوی را برای اولین بار در تهران برگزار می کنیم.

وی اظهار داشت: متولی رزمایش قرارگاه پدافند پرتوی استان تهران است و فرماندهی رزمایش را هم شخص استاندار تهران برعهده داشته و  عوامل امنیتی انتظامی اجرایی و خدماتی استان تهران هم مشارکت دارند. این رزمایش در حوزه قرارگاه پدافند تهران انجام می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار