مدیرکل بحران استانداری قم:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به بارش های شدید شب گذشته در بخش هایی از این استان، گفت: دستگاه های امدادی همچنان برای مقابله با هرگونه پیامدهای ناشی از بارش شدید باران در این استان در آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 02 November 2015
به گزارش تابناک قم، محسن اوروجی افزود: دستگاه هایی از جمله مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و شهرداری با تمام تجهیزات و امکانات خود در بخش های مختلف استان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه با وجود بارندگی شدید شب گذشته، خوشبختانه شاهد سیلابی دراین استان نبودیم اظهار داشت: سازمان های امدادی با بسیج نیروها ، امکانات و تجهیزات خود آماده مقابله با حوادث احتمالی درخصوص سیلاب درقم هستند. 

وی به سیلاب شنبه شب دربخش کهک و شهرک پردیسان قم اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه این سیلاب تلفات جانی نداشته و فقط موجب خسارات جزیی شده که در حال بررسی و برآورد خسارت هستیم.

وی با اشاره به کاهش دمای هوا، به بارش برف در نقاطی از استان اشاره کرد و گفت: شب گذشته در روستای نایه و منطقه کهندان بخش خلجستان و همچنین محور فوجرد به تفرش شاهد بارش برف بودیم که پرسنل راهداری اقدامات لازم را برای جلوگیری از انسداد مسیرها و عادی شدن تردد در جاده ها انجام دادند.

خلجستان، با مرکزیت دستجرد، از بخش های قم است که در شمال غربی این استان قرار دارد و فاصله مرکز آن تا شهرستان قم 55 کیلومتر است.

اوروجی افزود: هیچ موردی از بروز سانحه ای به واسطه بارش برف تاکنون گزارش نشده است.

وی گفت: دستگاه های امدادی و راهداری استان به منظور امدادرسانی و جلوگیری از بروز حوادث، تا زمانی که شرایط جوی آرام شود، در آمادگی کامل هستند.

وی به مردم توصیه کرد: با توجه به بارش باران در محورهای استان با سرعت مجاز حرکت و از اتراق در کنار رودخانه ها و آبراهه ها خودداری کنند.

مدیرکل بحران استانداری قم با اشاره به آغاز فصل سرما و کاهش محسوس دمای هوا، گفت: شهروندان اگر قصد تردد در محورهای استان را دارند حتما وسایل گرم همراه خود داشته باشند و داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی الزامی است. 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مسمومیت و مرگ بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن، موارد ایمنی را در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی در منازل رعایت کنند.

بر اساس این گزارش، شنبه شب هفته جاری نهم آبان ماه، بارندگی در بخش کهک باعث طغیان رودخانه خورآباد در این بخش شد و سه مصدوم برجا گذاشت؛ خورآباد، روستایی از توابع بخش کهک است، کهک در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر قم قرار دارد.

مسیر رودخانه قمرود قم که با عنوان بلوار زائر محل تردد وسایل نقلیه شهروندان می باشد نیز به دلیل احتمال ورود سیلاب به محدوده آن از شنبه شب گذشته مسدود شده است.

این مسیر از اوایل دهه هشتاد شمسی برای تردد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در دو مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است.

وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهارتن را گرفت ، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو کنند.

سیلاب در بخش مرکزی قم نیز به دلیل بارندگی های شدید شنبه شب جاری شده بود نیز بامداد روز گذشته با تلاش دستگاههای امدادی مهار شد.

این گزارش حاکی است: بر اثر سیلاب 10 خانه در روستای حسین آباد میش مست بخش مرکزی دچار آبگرفتگی شد و بخشی از مزرعه ها و زمین های کشاورزی این بخش آسیب دید.

بخش مرکز قم در 10 کیلومتری شمال قم واقع شده و دارای دو دهستان قمرود و قنوات می باشد.

اداره کل هواشناسی قم نیز پیش بینی کرده است: بارندگی تا امشب ادامه می یابد و پس فردا نیز مقداری در اوایل شب تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری شاهد بارش باران خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، دمای هوا در چند روز آینده کاهش می یابد و صبح روز چهارشنبه هوا صاف می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار