ستاد بزرگداشت روز شهدا تشکیل شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از برنامه ریزی برای اجرای طرح شهیدپژوهی و راوی معلم با همکاری آموزش و پرورش خبر داد به طوری که هر چهار دانش‌آموز یک پرونده شهید را مورد مطالعه و پژوهش قرار می‌دهند و یک هزار و 200 معلم راوی راهیان نور تربیت می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶ 10 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، عابدین عابدی‌مقدم در نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: شهدا دارای مقام شامخ و والایی هستند که هر یک به منزله چراغ راه و هدایت ما برشمرده می‌شود و در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های مختلفی به منظور گرامیداشت یاد شهدا برگزار می‌کند.

وی همچنین از افتتاح فاز نخست مخزن اسناد شهدای خراسان رضوی با حضور قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: تاکنون 11 هزار و 500 مزار شهید در خراسان رضوی ساماندهی شده است.

طرح شهیدپژوهی با همکاری آموزش و پرورش از جمله طرح‌هایی بوده که در سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرا می‌شود و بر مبنای آن مقرر شده مقاطع نخست، دوم و سوم راهنمایی که 250 هزار نفر در استان خراسان رضوی هستند طرحی با عنوان شهیدپژوهی را اجرا کرده به طوری که هر چهار دانش‌آموز یک پرونده شهید را مورد مطالعه و پژوهش قرار دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی یادآور شد: به این منظور در هر شهرستان یک مرکز شهیدپژوهی راه‌اندازی شده و بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در هر دوره از پژوهشگران برگزیده تقدیر می‌شود.

عابدی‌مقدم از برگزاری یادواره شهدای نوجوان و 17 هزار شهید خراسان رضوی با حضور فرزندان شاهد مناطق سه‌گانه مشهد خبر داد و گفت: نواختن زنگ شهید و هماهنگی برای ترویج روز بزرگداشت شهدا در مدارس شاهد، اجرای برنامه تلویزیونی ویژه خانواده معزز دو شهید به بالا و فرزندان شاهد نخبه در صدا و سیما از جمله برنامه‌های دیگر به مناسبت روز بزرگداشت شهدا است.

وی عنوان کرد: مراسم ویژه شبی با قرآن و عترت یادبود 17 هزار شهید خراسان رضوی، مراسم ویژه روز بزرگداشت شهدا در دستگاه‌های اجرایی و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای زیر پوشش در دستگاه‌ها و ادارات استان را نیز برگزار می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی عنوان کرد: عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدا در روز 21 اسفند ماه ساعت 14 برگزار می‌شود.

عابدی‌مقدم از افتتاحیه فاز نخست مخزن اسناد شهدا با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین قائم‌مقام این بنیاد خبر داد و اظهار کرد: لازم به ذکر بوده که قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران سخنران پیش خطبه نماز جمعه این هفته است.

وی یادآور شد: اعضای ستاد بزرگداشت روز شهدا در روز 22 اسفند ماه با استاندار خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از اجرای طرح راوی معلم با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این طرح مشترکی میان آموزش و پرورش با بنیاد حفظ و آثار خراسان رضوی بوده که بر مبنای آن یک هزار و 200 معلم در استان کلاس‌های تخصصی روایتگری دفاع مقدس را آموزش دیده‌‌اند و در آموزش و پرورش برای مراسم‌ها و اردوهای راهیان نور از آنها استفاده می‌شود.

عابدی مقدم گفت: طرح راوی دانش‌آموز نیز که طرحی نو بوده اجرایی می‌شود، همچنین یکپارچه‌سازی پرونده‌های فعالیت‌های فرهنگی شهدا و ایثارگران در این حوزه بود که با اجرای آن حدود یک میلیون و 164 هزار و 400 سند پالایش شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه خانواده شهدا دو کار مفید و مطلوب انجام شده، ادامه داد: توسعه مرکز نگهداری والدین شهدا به منظور نگهداری و حمایت والدین شهدایی که بی‌سرپرست یا بد سرپرست بوده و یا نیاز به مراقبت ویژه دارند در این مرکز نگهداری می‌شوند، طرح دیگر پایش سلامت همسران شهدا با توجه به کهولت سن و مصائبی که دیدند این طرح را به همسران شهدا توسعه داده‌ایم.

عابدی‌مقدم از ساماندهی 11 هزار و 500 مزار شهید در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: به طور قطع می‌توان گفت تا سه سال آینده گلزارهای شهدای خراسان رضوی به طور کامل ساماندهی می‌شوند.

وی اظهار کرد: سرانه و میزان اعتبار برای هر مزار شهید 4 میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح تکاک در خراسان رضوی خبر داد و یادآور شد: این طرح در حوزه توانمندسازی خانواده‌های ایثارگران در بخش اقتصادی است، بر این مبنا به خانواده‌های ایثارگر به منظور توانمندی اقتصادی تسهیلاتی ارائه می‌شود.

عابدی‌مقدم همچنین از راه‌اندازی کمیسیون ایثار و شهادت در شورای شهر خبر داد و گفت: تشکیل این شورا می‌تواند گام‌های موثری در مسیر ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار