بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 03 November 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


نطق تند وزیر احمدی نژاد علیه دولت روحانی در مجلس

سیاست > مجلس - محمد سلیمانی که در دولت دهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، در نطق میان دستور خود از عبارات تندی علیه دولت یازدهم استفاده کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده عضو جبهه پایداری در بخشی از نطق خود  با اشاره به 13 آبان اظهار کرد : تا ملت ایران زنده است، شعار مرگ برآمریکا ادامه خواهد داشت تا نابودی نظام سلطه فرا برسد و جهان از شر استکبار نجات پیدا کند.

وی افزود: از دولت و رئیس جمهور مصرانه می خواهم که بدون در نظر گرفتن شرایط 9 گانه رهبری ، مجلس و شورای عالی امنیت ملی از باز کردن پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای اجتناب کند چراکه این پیچ و مهره ها با خون دل دانشمندان هسته ای ما بسته شده و با خون شهدای هسته ای صیقل خورده است و باز کردن  آن ها بدون رعایت الزامات، پاگذاشتن روی خون این شهداست.

سلیمانی ادامه داد: یکی از شروط الزامات تشکیل تیم قوی و هوشمند برای نظارت بر اجرای برجام است که ضروری است این تیم سریع تر تشکیل شود.

وی افزود: به نظر می رسد دولت از ارائه لایحه برنامه ششم توسعه طفره می رود و قصد دارد مجلس را سر کار بگذارد. تذکر شدید می دهم که چنین  رفتاری شایسته نیست.

سلیمانی مدعی شد: دولت اگر نتوانسته مفاد برنامه پنجم را اجرا کند دلیلی نمی شود که برنامه ریزی در کشور متوقف شود و از رفتار دولت چنین بر می آید که این ها به برنامه اعتقادی ندارند.اگر چنین است فاجعه است.

وی افزود: متاسفم که مماشات غیرمنطقی و غیر قابل قبول هیئت رئیسه مجلس را شاهدیم.

 این نماینده عضو جبهه پایداری گفت: در دو ساله اخیر دولت اقتصاد را به دم سیاست خارجی گره زداما مردم با آمارهای اقتصادی دولت هماهنگ نشدند و هیچ گاه شعار عبور از رکود رئیس جمهور را باور نداشتند و همه اقتصاددانان برجسته هیچ گاه مهر تائید بر اقدامات اقتصادی دولت نزدند.

وی افزود: اخیرا صدای 4 وزیر اقتصادی دولت بلند شد و واقعیت وحقیقت را بیان کردند  حرف هایی که مردم در این دو سال می گفتند اما گوش شنوایی نبود و بالاخره دم خروس از هیئت دولت بیرون زد درحالی که قبل از آن همه اش حاشا و قسم جلاله بود اما باز هم آش و کاسه همین است.

سلیمانی در ادامه نطق خود گفت:  مگر می شود صاحبان ماشین های میلیاردی و سوار بر بنزها مشکل خودروسازی را حل کنند؟ دولت چه بر سر خودروسازی و دیگر صنایع آورده است؟

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که اقتصاد ایران رئیس دولت را نخواهد بخشید و داستان اینکه صاحب شتر از شتر درخواست حلالیت کرد و او گفت تو را می بخشم جز یک مورد که افسار من را به دُم خر گره زدی؛ امروز رئیس دولت هم افسار اقتصاد را بر سیاست خارجی گره زد.

این عضو کابینه دهم در پایان گفت: دولت از فحش دادن به دولت های نهم و دهم خسته نشده است؟ مردم که خسته شده اند و تا کی دولت می خواهد به این روند ادامه دهد؟


اجبار همسر به برقراری ارتباط نامشروع!

حکم اعدام مردی که زنش را مجبور به برقراری ارتباط نامشروع با مردی غریبه کرده بود از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

روزنامه اعتماد: حکم اعدام مردی که زنش را مجبور به برقراری ارتباط نامشروع با مردی غریبه کرده بود از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

رسيدگي به اين پرونده از سه سال پيش با دستگيري يك زن و شوهر به اتهام قتل، مثله كردن و سوزاندن مردي ٦٧ ساله آغاز شد. عباس و مهتاب كه در كار خريد و فروش مواد مخدر فعاليت داشتند، چند روز قبل از دستگيري، اصغر – مقتول – را در خانه شان كشتند و جسدش را در جاده ورامين به آتش كشيدند.

در بازجويي‌هاي پليس، عباس به قتل اعتراف و علت آن را تلاش مقتول براي برقراري ارتباط نامشروع با همسرش اعلام كرد اما وقتي پرونده براي صدور حكم به شعبه ٧١ وقت دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد، پرده از واقعيت ماجرا فرو افتاد.

با آغاز جلسه دادگاه، قاضي عزيزمحمدي، مهتاب را به جايگاه احضار كرد. او از اتهام زنا شروع كرد و گفت: «شوهرم من را مجبور مي‌كرد تا براي پول با مقتول ارتباط نامشروع برقرار كنم. شب حادثه، اصغر به خانه ما آمده بود. من تنها بودم. عباس هم همه‌چيز را مي‌دانست. او پس از يك ساعت به خانه آمد. ناگهان با اصغر دعوايش شد. او يك ليوان وايتكس را كه روي طاقچه بود برداشت و روي صورت اصغر ريخت. من هم از ترس با چاقو به پهلويش زدم. او روي زمين افتاد اما هنوز زنده بود.

عباس طنابي را كه با خود آورده بود دور گردنش پيچيد و فشار داد. بعد رو‌فرشي را هم روي دهان او گذاشت و آنقدر فشار داد تا خفه شد. پس از آن عباس جسد را به حمام برد و تكه‌تكه كرد. درون چند كيسه زباله ريخت. كيسه‌ها را در ماشين مقتول گذاشت و با هم به جاده ورامين رفتيم. آنجا با بنزين كيسه‌ها را آتش زديم و برگشتيم.»

اعترافات مهتاب نشان مي‌داد مقتول پيش از اين نيز در ازاي پرداخت پول به شوهرش، با او ارتباط نامشروع برقرار كرده بود. حرفي كه با واكنش عباس در دادگاه روبه‌رو شد.

او وقتي پشت جايگاه ايستاد، برخلاف اعترافاتش در بازجويي‌ها، قتل را گردن همسرش انداخت و گفت: «زن من وقتي مي‌گويد كه من او را مجبور به تن‌فروشي مي‌كردم، بايد برود بميرد. من فقط مي‌دانم كه مقتول با خانم من حساب و كتاب داشت اما رابطه‌شان پدر و دختري بود. يعني من اين‌طور فكر مي‌كردم.» او درباره روز حادثه گفت: «دو روز قبل از حادثه مقتول با برادرخانم من دعوايش شده بود و پاي من هم وسط آمد.

 بعد از آن ديگر او را نديدم تا شب حادثه وقتي به خانه رفتم ديدم اصغر بدون لباس آنجاست. من از موضوع خبر نداشتم. با هم درگير شديم. من يك ليوان وايتكس را كه روي طاقچه بود برداشتم و روي صورتش ريختم كه ناگهان مهتاب با چاقو به پهلوي اصغر زد. او روي زمين افتاد اما وقتي من روفرشي را روي صورتش گرفته بودم جان نداشت».

عباس هيچ حرفي از فشردن طناب دور گردن مقتول نگفت. همان طنابي كه در بازجويي‌ها به خريد آن قبل از ارتكاب به قتل اعتراف كرده بود. او ادامه داد: «بعد از اينكه ديدم اصغر مرده، به پدر خانم و برادر خانمم زنگ زدم و موضوع را تعريف كردم. آنها كه آمدند گفتند بايد جسد را مثله كنيم تا بتوانيم از خانه بيرون ببريم. من رفتم كارتن بخرم كه اعضاي بدن اصغر را درون آن بيندازيم و پدرخانم و برادرخانم من هم جنازه را به حمام بردند و همانجا مثله كردند. اعضاي بدن را درون كارتن و كيسه‌هاي زباله ريختيم.

 با ماشين مقتول به جاده ورامين رفتيم. كيسه‌ها را آتش زديم و برگشتيم.» با ثبت حرف‌هاي دو متهم، آنها براي آخرين دفاع دوباره پشت جايگاه ايستادند اما هركدام قتل را به ديگري نسبت دادند. در پايان دادگاه، قضات عباس را به اعدام و مهتاب را به حبس محكوم كردند كه اين حكم با تاييد در ديوان عالي كشور در آستانه اجرا قرار گرفت.


واکنش واشنگتن به تهدید ایران برای ترک مذاکرات سوریه و اظهارات صالحی درباره «برجام»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری به تهدید ایران مبنی بر ترک مذاکرات سوریه و همچنین اظهارات صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره برداشتن گام‌های مقدماتی اجرای برجام واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الیزابت ترودو»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه در جمع خبرنگاران به تهدید ایران برای خروج از مذاکرات سوریه واکنش نشان داد.

«حسین امیرعبداللهیان»، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی «العالم» گفته بود حضور ایران در نشست‌های آتی با موضوع سوریه «به روند این گفت‌وگوها بستگی دارد» و «جمهوری اسلامی در گفت‌وگویی شرکت می‌کند که نتیجه بخش و کمک کننده به حل سیاسی در سوریه باشد».

وی با بیان اینکه ایران «از مسیر گفت‌وگو و کمک به تقویت سیاسی و مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد»، در عین حال تصریح کرد: «اگر نشست‌ها صرفا نمایشی و اعلام مواضع و نشست‌هایی باشد که حقوق مردم سوریه بخواهد در آن نادیده گرفته شود، طبیعی است که یا باید مسیر این نشست‌ها و گفت‌وگوها اصلاح شود و یا اینکه چنان‌چه گفت‌وگوها بی‌ثمر باشد ایران در آن شرکت نخواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «وزیر خارجه (آمریکا) درباره اهمیت حضور تمامی طرف‌های ذی‌نفع در پای میز مذاکره برای انجام این مباحثات، صرفنظر از اختلافات بسیار آشکار موجود میان طرف‌های شرکت‌کننده صحبت کرده است.»

«ترودو» افزود: «انتظار ما این است که بسیاری از آن اختلافات باقی خواهند ماند، اما این به معنی آن نیست که ما نباید برای خاتمه درگیری‌ها و پایان دادن به رنج مردم سوریه تلاش کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ایران را همراه با روسیه از جمله کشورهای متعدد ذی‌نفع در مسائل سوریه دانست و گفت: «ایران می‌تواند با جامعه بین‌المللی در زمینه سوریه همکاری کند. این تصمیمی است که رهبران ایران باید بگیرند.»

«ترودو»، سپس در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این اظهارات به معنی ان است که واشنگتن برای خروج ایران از مذاکرات اهمیتی قائل نیست گفت: «ما تمایل داریم که با حضور این کشورهای ذی‌نفع در پای میز مذاکره و برداشتن گام‌هایی برای کاستن از رنح‌های مردم سوریه، گامی رو به جلو، یعنی به سمت گفت‌وگوی سیاسی برداریم. با این وجود، اینها، مباحثی هستند که تک تک کشورها بایستی درباره آن تصمیم بگیرند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همچنین درباره بیانات روز دوشنبه آقای علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر انجام اقدامات آغازین برای اجرای برجام هم اظهار نظر کرد.

«علی اکبر صالحی» که به ژاپن سفر کرده امروز پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری «کیودو» این کشور گفته بود که ایران اجرای توافق هسته‌ای را با جمع آوری شماری از سانتریفیوژهای خود در تاسیسات هسته‌ای نطنز آغاز کرده است.

صالحی در این مصاحبه گفت: «ما کار مقدماتی که شامل کاهش تعداد سانتریفیوژها است را آغاز کرده‌ایم. به طور خاص ما در حال کم کردن تعداد سانتریفیوژها از جمله در تاسیسات هسته‌ای نطنز هستیم؛ البته اجرای کامل توافق زمان خواهد برد».

ترودو در این باره گفت: «تمامی شریکان برجام، ساز و کارها و مقدمات لازم برای اجرای برجام مطابق تعهداتشان در روز تصویب را آغاز کرده‌اند. گام‌های معینی که ایران باید بردارد با جزئیات در برجام آمده است. ما مدیریت این فرایند و پیش‌بینی تقویم زمانی آن را به ایران واگذار می‌کنیم. تنها بعد از اتمام این گام‌ها بعد از تأیید آژانس است که ایران از کاهش تحریم‌ها به موجب برجام برخوردار خواهد شد.


بازیگر زن ایرانی در جمع سینماگران پس از ۳۷ سال (+عکس)

در جشن منتقدان سینمای ایران خانم "پوری بنایی" بازیگر قدیمی سینما توانست بعد از ۳۷ سال روی سن برود.

به گزارش خبرآنلاین، همین اتفاق باعث شد که اشک‌های این بازیگر جاری شود و تحت‌تاثیر قرار بگیرد. او طی سخنان کوتاهی با بغض گفت: واقعا باورم نمی‌شود که امروز من بعد از ۳۷ سال توانستم در سینما کاری بکنم و در چنین مراسمی روی صحنه بروم. خیلی خوشحالم که بزرگانی نظیر علی نصیریان و ناصر تقوایی در این جمع هستند. از اینکه در این مکان هستم از شما عذرخواهی می‌کنم و خوشحالم.

پوری بنایی در جمع سینماگران پس از ۳۷ سال (+عکس)

آخرین کار سینمایی بنایی، بازی در فیلم «مریم و مانی» به کارگردانی کبری سعیدی در سال 1357 بود، البته در سال ۱۳۸۶ در فیلم «شیرین» به کارگردانی عباس کیارستمی به‌عنوان یکی از صد بازیگر زنی که در این فیلم در نقش تماشاگران در حال تماشای یک فیلم دیده شدند شرکت داشت. در نهمین شب منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران از فعالیت‌های هنری هارون یشایایی (تهیه‌کننده سینما)، سیروس الوند (کارگردان سینما) و امید روحانی(منتقد سینمایی) قدردانی شد.


حمله زامبی های آمریکایی به داعش +عکس

عصر ایران: آمریکا هواپیماهایی را در عملیات علیه داعش در عراق و سوریه به کار گرفته است که به زامبی های هوایی معروف هستند و پیشتر قرار بود از رده خارج شوند.

سی ان ان گزارش داد؛ نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه استفاده از هواپیمای " تاندر بولت، ای _ 10 " علیه داعش را در دستور کار قرار داده اند.

این هواپیماهای نظامی که طراحی و ساخت آنها در دوره جنگ سرد انجام شده است بال هایی بلند و دو موتور توربو دارد و به منظور پشتیبانی عملیات نیروهای زمینی در ارتفاع پایین و از بین بردن تانک ها و ادوات زرهی دشمن طراحی شده است. زود برخاستن و نشستن این هواپیما یک مزیت دیگر آن محسوب می شود.

در زمان جنگ اشغال کویت از سوی صدام، این هواپیماهای در عملیات توفان صحرا نقش ویژه ای داشتند و بیش از 50 درصد از تانک های ارتش صدام و یک سوم نفربرهای زرهی ارتش عراق را نابود کردند.

پیشتر برخی کارشناسان نظامی آمریکا موضوع از رده خارج کردن این هواپیماها را مطرح می کردند اما به دلیل کارایی بالای آن در برخی عملیات های پشتیبانی ، در نهایت مدرنیزه کردن و استفاده از این هواپیماها تا 25 سال دیگر در دستور کار ارتش آمریکا است به همین خاطر به این هواپیماها "زامبی" (مرده متحرک) گفته می شود.

آمریکا در اوایل امسال نیز 12 فروند از این نوع هواپیماها را به منظور تقویت ناوگان هوایی پشتیبانی ناتو در شرق اروپا برای مقابله احتمالی با مداخلات نظامی روسیه به پایگاه های هوایی خود در رومانی و جمهوری چک فرستاده است.

تعداد دقیق این نوع هواپیما که در عراق و سوریه علیه داعش استفاده می شود، اعلام نشده است.

زامبی های هوایی آمریکا علیه داعش +عکس



دختر 28 ساله که به طور ناگهانی پیر شد +عکس

تابناک گیلان به نقل از فرارو، خانم اهل چین دچار بیماری بسیار نادر ” کوتیس لاکسا” شده است که پوست بدن را چروکیده می کند و سرعت پیر شدن آن را افزایش می دهد به طوری که طی شش ماه "هو جوآن” از 28 ساله به سن 70 ساله رسیده است.

دختر 25 ساله که به طور ناگهانی پیر شد +عکس

او می گوید پس از به دنیا آمدن فرزند دومش این بیماری آغاز شد و طی مدت 6 ماه اثرات خود را به جای گذاشت به طوری که دیگر قابل شناسایی نبود و از نگاه کردن به آینه نیز ترس داشت. این خانم تنها نمونه از این بیماری است که در چین وجود دارد و یکی از 10 موردی است که در سراسر دنیا تا به حال شناسایی شده است. او اعتقاد دارد پشتیبانی همسرش باعث شده تا از پس مشکلات این بیماری سخت برآید.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار