جلسه تحقيق از متهمان «تجاوز به چندين زن تهراني در پرايد شيشه دودي» كه به پرونده «گرگ‌هاي خاكستري» مشهور شده است، در شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 04 November 2015
از ١٧ زني كه تاكنون متهمان را شناسايي كرده‌اند، پنج نفرشان به جرم آزار و اذيت و ١٢ نفر ديگر نيز به جرم سرقت طلا و جواهرات و ضرب و شتم از آنها شكايت كرده‌اند. اين در حالي است كه متهمان در بازجويي‌ها به تجاوز به هشت زن اعتراف كرده‌اند.

متهمان دو پسر ٢١ و ٢٥ ساله هستند كه تا قبل از دستگيري در ارديبهشت امسال، سوار بر يك دستگاه پرايد مشكي با شيشه‌هاي دودي، در خيابان‌هاي غرب تهران پرسه مي‌زدند و پس از سوار كردن زنان و دختران تنها به عنوان مسافركش، آنها را با قمه و چاقو تهديد و در داخل ماشين مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند و در خيابان‌هاي متروك رها مي‌كردند.

روز گذشته، جلسه تحقيق از آنها در حالي در شعبه هشتم برگزار شد كه هر دو متهم با وجود اعتراف چندباره به ربودن ١٧ زن و تجاوز به هشت نفر از آنها در بازجويي‌ها، اين‌بار به انكار اتهام تجاوز روي آوردند. كتمان جرم تجاوز از سوي آنها با ايستادن سعيد، متهم ٢١ ساله پشت جايگاه متهمان كليد خورد. 

او در همان حرف‌هاي ابتدايي‌اش، تجاوز به زنان را گردن فرهاد، ديگر متهم پرونده انداخت و گفت: «من و فرهاد با يك پرايد شيشه دودي در خيابان‌هاي غرب تهران پرسه مي‌زديم و پس از انتخاب زن‌هايي كه طلا و جواهرات‌شان معلوم بود، براي سرقت اموال‌شان، آنها را به عنوان مسافر سوار مي‌كرديم. بيشتر من راننده بودم. چند دقيقه پس از سوار كردن زن‌ها، ناگهان به سمت بزرگراه آزادگان تغيير مسير داده، فرهاد به عقب مي‌پريد و با تهديد چاقو آنها را ساكت مي‌كرد و طلا و گوشي‌هاي‌شان را مي‌دزديد. من به هيچ زني تجاوز نكرده‌ام و بيشتر تجاوز‌ها را فرهاد انجام داد.»

حرف‌هاي متهم در تناقض با اعترافاتش در بازجويي‌هاست. پرونده او پيش‌روي قاضي اصغرزاده قرار داشت كه با سوالات پي‌در‌پي و استناد به شكايت قربانيان، اعتراف متهمان، گزارش پزشكي قانوني و بازسازي صحنه جرم، به تحقيق ادامه مي‌داد. متهم در جواب سوالات متعدد رييس دادگاه، تامين پول روانگردان شيشه را علت انجام سرقت‌ها اعلام كرد و در حرف‌هاي پاياني‌اش گفت: «اگر يكي از شاكيان من را به عنوان متجاوز شناسايي كند آن‌وقت اتهام تجاوز را قبول مي‌كنم.»

او خود را به دام انداخت؛ تاكنون پنج نفر از شاكيان پرونده به اتهام تجاوز از دو متهم شكايت كرده‌اند. يكي از آنها دختري ٢٢ ساله است كه نخستين‌بار با شكايت او پرده از جرايم دو متهم برداشته شد. 

او هفتم فروردين امسال در پايگاه شانزدهم پليس آگاهي پايتخت به كارآگاهان گفت: «شامگاه ششم فروردين از محل كارم در يك مانتوفروشي در ميدان هفت تير بيرون آمدم. مي‌خواستم به خانه‌ام در خيابان گرگان بروم. منتظر تاكسي بودم كه يك پرايد مشكي با شيشه‌هاي دودي جلويم توقف كرد. فكر كردم مسافركش است. كنار دست راننده هم يك پسر جوان نشسته بود. من هم سوار ماشين شدم اما هنوز مسافت چنداني طي نكرده بوديم كه ناگهان سرنشين جلو با تهديد چكش به سمتم حمله كرد و گفت اگر حرفي بزنم مرا مي‌كشد. او سرم را زير صندلي گرفت و مدام يك فندك را روشن مي‌كرد و مي‌گفت اگر جيغ بكشم با آن من را مي‌سوزاند. آنها هرچه پول و طلا داشتم دزديدند و بدون توجه به التماس‌هايم مرا به شدت كتك زدند، مورد آزار و اذيت قرار دادند و در خياباني متروك در نزديكي‌هاي تهرانپارس از ماشين بيرون انداختند. 

» او تنها شاكي پرونده نيست. هفت روز پس از او زن ٢٩ ساله ديگري نيز از تجاوز متهمان به خود خبر داد. به تدريج تعداد شاكيان به ١٧ نفر افزايش يافت تا سرانجام اواخر ارديبهشت، پليس هر دو متجاوز را دستگير كرد. متهمان در پليس آگاهي با قربانيان روبه‌رو شده‌اند اما حالا اتهام تجاوز به آنها را انكار مي‌كنند.

پس از انكار سعيد، نوبت به فرهاد ٢٥ ساله، متهم ديگر پرونده رسيد تا روش مشابه او برگزيند و حرف‌هاي خود را با انكار اتهام تجاوز آغاز كند. او گفت: «من اتهام زورگيري و آدم‌ربايي را قبول دارم اما به هيچ زني تجاوز نكرده‌ام. » هنوز اين حرف در دهان متهم خيس نخورده بود كه منشي جلسه، با خواندن يك خط از روي پرونده، سكوت چند لحظه‌اي را در جلسه حاكم كرد. او گفت: «يكي از قرباني‌ها در شكايتش گفته، آن پسري كه روي دستش خالكوبي داشت به او تجاوز كرده است.»

آن پسر فرهاد است؛ خالكوبي، روي بازوي دست راست او نشسته. قاضي اصغرزاده با تاكيد بر اين موضوع برگ ديگري از پرونده را روبه‌روي متهم گرفت؛ در آن به بخشي از گزارش پزشكي قانوني اشاره شده بود كه تجاوز فرهاد به تعدادي از زنان را تاييد كرده بود. با اين حال فرهاد بار ديگر گفت به زني تجاوز نكرده و شاكيان دروغ مي‌گويند.

 او ادامه داد: «من و سعيد در خيابان‌ها پرسه مي‌زديم، زن‌هايي را كه از طرز لباس پوشيدن‌شان حدس مي‌زديم پولدار باشند به عنوان مسافر سوار مي‌كرديم. چند دقيقه بعد، من به صندلي پشت مي‌پريديم و با تهديد چاقو، فندك و پايپ آنها را به كشتن تهديد مي‌كردم و اموال‌شان را مي‌دزديديم. اما من نه زني را كتك زده‌ام و نه به زني تجاوز كرده‌ام. اگر هم اين كارها را كرده باشم، به دليل مصرف شيشه بوده و در حال خودم نبودم.»با پايان حرف‌هاي دو متهم، رييس دادگاه ختم جلسه را اعلام كرد. همه مدارك عليه متهمان است، آنها در حالي تجاوز به شاكيان پرونده را انكار مي‌كنند كه پيش از اين در بازجويي‌ها به آن اعتراف كرده‌اند. 

گزارش پزشكي قانوني، مدارك پليسي و بازسازي صحنه جرم نشان مي‌دهد كه آنها دست‌كم ١٧ زن را ربوده و به هشت نفر از آنها تجاوز كرده‌اند. به گفته قاضي اصغرزاده، رييس شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران، در صورت اثبات جرم، اعدام در انتظار متهمان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار