مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: میزان مصرف آب در شهرستان همدان به یک‌هزار و 600 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۲۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 06 November 2015
مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: میزان مصرف آب در شهرستان همدان به یک‌هزار و 600 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

به گزارش فارس؛حسین آذرتکین با بیان اینکه میزان مصرف آب با برخی اقدامات به یک‌هزار و 600 لیتر در ثانیه کاهش یافته است، اظهار کرد: این در حالی است سال گذشته میزان مصرف آب در زمان پیک مصرف یک‌هزار و 800 لیتر در ثانیه بود.

وی تصریح کرد: با اعمال برخی مدیریت‌ها بر میزان مصرف آب و نصب کنترلگرهای فشار در شبکه آب، فشار شبانه شبکه کاهش یافت و همین امر در کاهش تولید آب نیز اثرگذار بود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان بیان کرد: مردم با آگاهی از کمبود بارش و نبود آب، الگوی مصرف را رعایت کردند به طوری که میزان مصرف تا حدی کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به برودت هوا و یخ‌زدگی که ممکن است در کنتورهای آب رخ دهد، بیان کرد: با برودت هوا لوله‌های خارجی آب ساختمان باید با پوشش گرم و مناسب مثل پشم شیشه و گونی کنفی پوشانده شود تا مشکلی رخ ندهد.

آذرتکین با تأکید بر اینکه باید از ورود آب به حوضچه‌های کنتور جلوگیری شود، افزود: لوله‌های خارج از ساختمان که رو کار شده است، باید در عمق 50 تا 80 سانتیمتری کار شود تا دچار یخ‌زدگی نشود.

وی با تأکید بر اینکه در صورت یخ‌زدگی، نباید آتش مستقیم روی آن گرفته شود، افزود: از ریختن آب جوش روی لوله نیز جلوگیری شده و در صورت بروز مشکل با واحد 122 آبفا تماس گرفته شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان در پایان اظهار کرد: امسال حدود 6 هزار انشعاب آب و فاضلاب به مشترکان واگذار شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار