مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: عشایر کرمانشاه با سرد شدن هوا از اواسط آبان‌ماه تا اواخر آذرماه کوچ پاییزه خود را به سمت مناطق قشلاقی آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 05 November 2015
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: عشایر کرمانشاه با سرد شدن هوا از اواسط آبان‌ماه تا اواخر آذرماه کوچ پاییزه خود را به سمت مناطق قشلاقی آغاز می‌کنند.

علی‌اشرف آزادی گفت: جامعه عشایری کرمانشاه با دارا بودن یک‌میلیون و 500 هزار راس دام هم‌زمان با سرد شدن هوا از اواسط آبان ماه تا اواخر آذرماه کوچ پاییزه خود را به سمت مناطق قشلاقی آغاز می‌کند.

آزادی ادامه داد: عشایر استان کرمانشاه در کوچ پاییزه مسافتی حدود 15تا 700 کیلومتر را  در مدت 45 روز طی می‌کنند تا به محل قشلاقی محل استقرار خود برسند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه کوچ عشایر استان به دو صورت درون استانی و برون استانی صورت می‌گیرد، گفت: عمده عشایر استان در مناطق قشلاقی درون استان و استان‌های ایلام و خوزستان مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده کوچ پاییزه عشای‏ر‏، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای کوچ پاییزه عشایر اندیشیده شده است.

این مسئول گفت: طبق هماهنگی به‌عمل آمده با فرمانداران و مسئولان مربوطه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان کار ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و مسائل امنیتی عشایر در مسیرهای کوچ و مناطق گرمسیری بهتر از سال گذشته انجام خواهد شد.

آزادی از توزیع 2 هزار عدد تراکت برای کاهش خطرات جاده‌ای و صدور سه هزار عدد کارت تردد ویژه مناطق مرزی برای عشایر خبر داد.

وی گفت: در زمان کوچ عشایر کشیک شبانه‌روزی در مدیریت امور عشایر استان برقرار و شماره تلفن‌های 2-38236001 آماده پاسخگویی به مسائل و پیگیری مشکلات عشایر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار