مدیرکل راه و شهرسازی یزد از وجود 9 گردنه برف گیر با 110 کیلومتر در این استان خبر داد و گفت: طول محورهای برفگیر استان نیز 666 کیلومتر است که عمده امکانات ما در این نقاط متمرکز خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸ 08 November 2015

به گزارش تابناک یزد،در آستانه فصل زمستان جلسه مشترک فرماندهان پلیس راه با مدیران حوزه راه استان با موضوع آغاز طرح راهداری زمستانی روز شنبه برگزار شد .

علامرضا رضایی در این نشست گفت: حدود 26 اکیپ راهداری پیش بینی شده که در طرح زمستانی حدود 4200 کیلومتر از راه های استان را زیر پوشش دارند.
وی یادآور شد: حدود 248 دستگاه ماشین آلات در اختیار اکیپ های عملیات امداد رسان قرار خواهند گرفت و حدود 346 نفر هم با این طرح در شیفت های مختلف و در نقاط پیش بینی شده مستقر خواهند شد .
این مسئول خاطرنشان کرد :با توجه به اهمیت تردد ایمن بخصوص در فصل زمستان سعی کردیم با جمع بندی تجربه های سال های قبل بتوانیم برای استفاده از امکانات و مدیریت عوامل حوزه راهداری ،برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
رضایی افزود : معمولا یک سری اقدامات نیمه تمامی که در بحث راهسازی و راهداری در سطح راهها وجود دارد که باید تعیین تکلیف کنیم و یک سری ذخایر و امکانات نظیر شن، نمک و آماده کردن ماشین آلات و تجهیزات راهداری نظیر نمک پاش و برف روب و ماشین آلاتی که مرتبط به این موضوع هستند را در گردنه ها و راهدارخانه ها مستقر کنیم.
وی ادامه داد: به همین دلیل در نقاط مختلف راهها ،بسته های شن و نمک در کیسه های زرد رنگ پیش بینی کرده ایم تا در مواقع لزوم ، امکان استفاده از این بسته ها برای مردم و مسافران عزیز به طور خودجوش باشد .
این مسئول از مردم خواست تا با توجه به اینکه پیش بینی می شود زمستانی متفاوت با سال های گذشته داشته باشیم در سفرها توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشته و با سرعت مطمئن تردد و به اخطار های پلیس راه و راهداران توجه ویژه داشته باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار