کد خبر: ۱۲۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 08 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از مرگ خاموش 17 نفر بر اثر مسمومیت گاز منواکسیدکربن در این استان خبر داد.

مهدی قربانی‌ثمین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه مسمومیت با گاز منواکسیدکربن را مرگ خاموش نامید و اظهار کرد: سال گذشته 17 نفر در اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در گیلان جان خود را از دست دادند.

وی فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی را موجب افزایش احتمال خطر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن دانست و افزود: این گاز بسیار سمی و خطرناک است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی گیلان، مرگ خاموش ناشی احتراق ناقص مواد سوختی در محیط ایجاد می‌شود که بدون بو و بی‌رنگ است.

وی با بیان اینکه احتراق مواد سوختی ناشی از گاز منواکسیدکربن موجب بروز آسیب‌های جدی در افراد با شدت بیشتر در کودکان، سالمندان و زنان باردار می‌شود، تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین وضعیتی باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده شود.

قربانی‌ثمین، اطمینان از تهویه مناسب محیط، نصب دودکش در محل مناسب و اطمینان از محل اتصالات را مورد توجه مردم قرار داد و یادآور شد: علایم مسمومیت ناشی از گاز مذکور به صورت سردرد خفیف، تهوع و کوفتگی بدن است.

وی با اشاره به اینکه به تدریج فرد دچار خواب آلودگی و سرگیجه و ضعف می‌شود، متذکر شد: در صورت مسمومیت شدید تشنج، اختلال قلبی و تنفسی و مرگ رخ می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی یادآور شد: در صورت بروز علایم در فرد باید سریعاً او را از محیط آلوده خارج کرد تا از هوای حاوی اکسیژن در فضای باز استنشاق کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار