مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: به رغم بارش باران از شب گذشته، هوای پایتخت مثل چهار روز گذشته برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 09 November 2015
وحید حسینی افزود: با شروع بارندگی در پایتخت و آلوده بودن تهران در طی روزهای اخیر، هوا برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد و هنوز به شرایط سالم نرسیده است.

وی ادامه داد: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا اظهار کرد: آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با ایجاد شرایط ناسالم، گروه های حساس و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی را در معرض خطر قرار می دهد،  این درحالی است که سالمندان و کودکان هم باید از فعالیت های طولانی در فضای باز دوری کنند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران روز گذشته تاکید کرد که به دلیل غلظت بیش از حد ذرات معلق و شرایط ناسالم برای گروه های حساس، زنگ ورزش مدارس شهر تهران تا روز سه‌شنبه و بهبود وضعیت کیفی هوا تعطیل می شود. 

مسعود ثقفی گفت: معلمان ورزش باید برنامه ورزش دانش آموزان را در کلاس درس و به صورت برنامه تئوری انجام دهند و مدیران و معاونان مدارس همچنین موظف اند زنگ تفریح را به گونه ای مدیریت کنند که دانش آموزان کمترین تحرک ورزشی را داشته باشند.

با این حال وحید حسینی به سما گفت: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به استان های واقع در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی و بارش باران پیش بینی می شود و امیدواریم با توجه به بارندگی از بار ذرات معلق کاسته شود و کیفیت هوای شهر تهران در شرایط سالم قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار