استاندار تهران با بیان اینکه وزارت کشور پس از هماهنگی و موافقت شورای نگهبان سفارش ساخت حدود 80 هزار صندوق شفاف اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را داده است گفت: سهم استان تهران از این تعداد بیش از چهار هزار صندوق است.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 09 November 2015
سیدحسین هاشمی  افزود: استفاده از صندوق های شفاف به منظور برطرف کردن هرگونه شبهه در روند انتخابات همواره مورد تاکید رئیس جمهوری بوده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت سخت افزاری برگزاری الکترونیکی انتخابات مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر توافقی در خصوص زیرساخت نرم افزاری انتخابات نیز با هماهنگی دو نهاد مجری و ناظر حاصل شود.

استاندار تهران به برگزاری الکترونیکی انتخابات هفته گذشته مجلس ترکیه اشاره کرد و افزود: در این انتخابات بلافاصله نتایج آرا اعلام شد که این روند بسیار خوبی است و هیچ شبهه ای در برگزاری اتنخابات باقی نمی گذارد.

وی با اشاره به مصوبه دولت تدبیر و امید مبنی بر برگزاری الکترونیک انتخابات آتی در 9 کلانشهر کشور خاطرنشان کرد: برگزاری الکترونیکی انتخابات پیش از این نیز در ادوار گذشته در 14 شهرستان ایران از جمله شهرستان پاکدشت تهران تجربه شده است.

هاشمی تاکید کرد: در هر مکانی که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شده، حرف و حدیث های پس از انتخابات کاهش چشمگیری داشته است.
 
* هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات هماهنگی و اعتماد را محور کار خود قرار دهند

استاندار تهران با بیان اینکه هیات های اجرایی، نظارت و اعضای ستادهای انتخابات استان تهران باید هماهنگی، همدلی و اعتماد را محور کار خود قرار دهند افزود: این همدلی در حضور پررنگ مردم در انتخابات بسیار کمک کننده است.

وی با اشاره به تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: باید تلاش کنیم با عملکرد خود حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اتفاق بیفتد.

هاشمی اصلاح قانون انتخابات از سوی مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش تعداد ناظران صندوق های اخذ رای از پنج به هشت نفر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تجربه و آشنایی من با روند برگزاری انتخابات، در صورت تایید و اجرایی شدن این قانون کار مجریان و ناظران شعب اخذ رای تسهیل می شود.

وی با اشاره به حضور خود در شش دوره پیشین مجلس شورای اسلامی و تجربه نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سوابقم اکنون که در جایگاه استاندار و مجری انتخابات قرار دارم تشخیص بسیاری از موضوعات و مشکلات در این روند برای من راحت تر است.

هاشمی افزود: عوامل تسهیل یا کندکننده در روند انتخابات را می شناسم که همین تجربه بسیار کمک کننده خواهد بود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه دخالت دیدگاه و سلایق شخصی در انتخابات تعرض به حق الناس است خاطرنشان کرد: اگر امثال من در عملکرد خود جانبدارانه عمل کنیم به مردم ظلم کرده ایم و باید هم از نظر شرعی و هم قانونی پاسخگو باشیم.
 
* انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات خبرگان رهبری را به حاشیه نبرد

استاندار تهران با اشاره به اینکه اهمیت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری کمتر از مجلس شورای اسلامی نیست افزود: شرکت کنندگان در انتخابات باید به این مهم توجه کرده و در هر دو انتخابات شرکت کنند و نباید برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرکت در انتخابات خبرگان رهبری را به حاشیه ببرد.

هاشمی تاکید کرد: حضور حداکثری در یک انتخابات و حضوری کمتر در دیگری در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و مردم باید در هردو انتخابات حضوری پرشور داشته باشند.

وی به قانون جدید مصوب شده از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل هیات های اجرایی مشترک برای برگزاری دو انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: همزمانی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری شرایط خاصی ایجاد کرده است که امیدواریم با تایید قانون اصلاح شده انتخابات از سوی شورای نگهبان، برگزاری این مهم تسهیل شود.

استاندار تهران ابراز امیدواری کرد رسانه ها در ترغیب مردم برای شرکت پرشور در انتخابات نقش فعالی داشته باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار