مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: با توجه به آغاز فصل سرما، نظارت بازرسان استاندارد بر بازار بخاری ها افزایش یافته و بخاری های غیراستاندارد توقیف می شوند.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 09 November 2015
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، مسلم بیات افزود: در این راستا در سال گذشته، دو طرح نظارت بر وسایل گرمایشی مدارس و توزیع شده در بازار انجام و متعاقب آن، حدود هزار بخاری نفتی و پکیج شوفاز زمینی غیراستاندارد توقیف شد.

وی گفت: بخاری های نفتی، گازسوز در دو نوع دودکش دار و بدون دودکش دارای استاندارد اجباری بوده و لازم است مصرف کنندگان، به رعایت نکاتی در نصب و استفاده از این وسایل دقت کنند.

بیات با بیان اینکه برای وصل بخاری به لوله گاز طول شیلنگ گاز نباید از 5/1 متر بیشتر باشد، افزود: همچنین از کشیدن مسیرهای افقی طولانی دودکش و زدن زانویی اضافی برای اتصال به کانال اصلی دودکش برای پرهیز شود.

وی گفت: بخاری گازسوز دودکش دار باید مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن ( ODS ) باشد تا زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد رسید، سنسور بخاری به طور اتوماتیک بخاری را خاموش کند.

بیات افزود: بخاری گازسوز دودکش دار باید مجهز به سنسور حرارتی باشد تا اگر به دلایلی مانند مسدود بودن مسیر دودکش ، گازهای احراق به درون اتاق بازگشت ، بخاری را به طور اتوماتیک خاموش کند.

وی همچنین تاکید کرد: از قرار دادن دودکش وسایل گازسوز درون سطل آب خودداری شود، زیرا مانع از خروج گازهای احتراقی از دودکش می شود و باعث پس زدگی این گازهای کشنده به داخل اتاق می شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران افزود: برای بخاری های گازی بدون دودکش نیز باید پیش بینی لازم برای تامین هوا و تهویه مناسب برای آن به عمل آید.

وی گفت: تمام بخاری های گازسوز بدون دودکش باید مجهز به (ODS) و گاورنر(وسیله تنظیم فشار گاز ورودی به بخاری) باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار