فرمانده نیروی انتظامی ضمن ارائه توضیحاتی بیشتر از چگونگی برخورد با رانندگانی که اقدام به کشف حجاب، ‌مزاحمت برای نوامیس و ... کنند تاکید کرد پلیس برابر قانون با هر نوع تخلفی برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 10 November 2015
سردار حسین اشتری در حاشیه دومین نشست فصلی روسا و مدیران پلیس راهور ناجا با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از تخلفات رانندگی ایجاد مزاحمت برای مردم است. خودروهایی که به شکلی برای مردم ایجاد مزاحمت کرده، دور دور کنند و باعث بی‌نظمی در خیابان‌ها شوند، طبق قانون مورد برخورد قرار خواهند گرفت.

اشتری در عین حال اظهار کرد: بیش از 95 درصد از مردم و رانندگان این امر را رعایت کرده و چنین تخلفاتی را مرتکب نمی‌شوند. اکثریت 5 درصد باقی مانده نیز پس از آنکه یک بار تخلفی را انجام دهند دیگر آنرا تکرار نمی‌کنند و تنها حدود یک درصد است که ممکن است دست به اقدامات هنجار شکنانه‌ای بزنند که باید با آن برخورد شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه این برخورد به چه شکل خواهد بود و آیا صرفا به شکل جریمه ریالی انجام می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: قانون نوع برخورد را مشخص کرده و جریمه حتما صورت می‌گیرد اگر خودرویی باید به پارکینگ منتقل شود این کار نیز انجام می‌شود.

اشتری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا متخلفان به پلیس امنیت منتقل شده یا پلیس راهور با آنان برخورد خواهد کرد؟ گفت:‌ در مرحله اول پلیس راهور با متخلفان برخورد خواهد کرد اما اگر بر تخلف اصرار شود و برای دفعات متعدد چنین تخلفی صورت گیرد متخلفان به پلیس امنیت نیز معرفی خواهند شد.

مزدا3 در راه پلیس ایران
اشتری درباره خودروهای جدید مزدا3 که در پلیس راهنمایی و رانندگی به کار گرفته شده است نیز توضیح داد: تاکید ما بر استفاده از خودروها و تجهیزات تولید داخل است. خودروهایی که در داخل کشور مونتاژ شده یا داخل کشور تولید شوند را ما خریداری می‌کنیم و جز در موارد ضروری از هیچ خودروی تولید خارج استفاده نخواهیم کرد. در مورد این خودروها نیز پس از آنکه مورد ارزیابی قرار گرفته و مناسب ماموریت‌ها و کارهای پلیس باشد در پلیس راهور استفاده کرده و آنرا جایگزین خودروهای فعلی خواهیم کرد.

به گفته اشتری، کم هزینه بودن،‌ مقاومت بالا، در دسترس بودن لوازم یدکی، توان و قدرت بالا، پایین بودن هزینه نگهداری و ... از جمله مولفه‌هایی است که باید خودروهای پلیس دارا باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره تمهیدات پلیس در اربعین اظهار کرد: در این زمینه بارها توضیحاتی داده شده اما پلیس وظیفه تامین امنیت و همچنین روان سازی ترافیک در این ایام را دارد. تاکید ما چه در امسال و چه در سال گذشته بر این است که حتما باید از گذرنامه معتبر برای عبور از مرز و سفر به عتبات استفاده شود و کسانی که فاقد گذرنامه معتبر باشند امکان سفر به کشور عراق را پیدا نخواهند کرد.

اشتری با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس از 23 آذرماه اظهار کرد:‌ این طرح تا 23 اسفندماه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت استفاه از تجهیزات نوین و الکترونیکی در پلیس اشاره کرد و افزود: پلیس باید از تجهیزات روز و مدرن استفاده کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار