رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه ربع رشیدی که در تبریزبرگزار می شود به صورت کاملا تخصصی برگزار می شود و در واقع می توان گفت که بخش های مختلف نمایشگاه حوزه بندی شده است.
کد خبر: ۱۲۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 10 November 2015
به گزارش تابناک تبریز از روابط عمومی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، نجف قراچورلودر گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دو دوسال گذشته جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی تحرک پژوهشی سازماندهی شده را تجربه کرده است، گفت: اززمان آغاز دولت تدبیر و امید دکتر جبارزاده و معاونان ایشان با تشکیل کارگروه هایی به تدوین سند توسعه علم و فناوری در استان پرداختند.
وی افزود: در این کارگروه ها با بحث های گسترده ای که صورت گرفت بحث برنامه ریزی برمبنای هسته های کلیدی با رویکرد علمی صورت پذیرفت هر چندکه این برنامه ها با یک سری نواقصی هم روبرو هستند که قابل نقد و بازنگری می باشند اما کلیت طرح بسیار با ارزش و تاثیرگذار در جهت توسعه استان است چرا که با تدوین این سند الگویی برای سایر استان های کشور شدیم.
وی با اشاره به سطح کلان توسعه فناوری در کشور در دولت تدبیر و امیداظهار کرد: در دولت تدبیر و امید با اینکه پرداختن به بحث فناوری نیزحرکتی مثبت شناخته شده است اما باید گفت که در واقعیت دولت تدبیر و امیدبیشتر انرزی خود را صرف حمایت از تشکیل شرکت های دانش بنیان کرده است اما به دلیل اینکه دولت با محدودیت هخای مالی روبرو است این طرح ها آن طور که باید پیشرفت نداشته است.
قراچورلو نمایشگاه ها را یکی از مکان های موثر برای بازاریابی عنوان وتاکید کرد: نمایشگاه هایی که در کشور ایران برگزار می شود عموما غیرتخصصی هستند اما نکته قوتی که نمایشگاه علم و فناوری تبریز دارد تخصصی بودن آن است.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی افزود: نمایشگاه علم و فناوری که قراراست ماه آینده در تبریز برگزار شود به صورت کاملا تخصصی برگزار می شود ودر واقع می توان گفت که بخش های مختلف نمایشگاه حوزه بندی خواهد شد.
وی نمایشگاه را محلی برای عرضه توانمنذی ها و ارائه ایده های نو دانست وگفت: نمایشگاه علم و فناوری باید محلی برای ارتباط صنعت، دانشگاه و بازارباشد و به نظر می آید که اگر بخشی از این سه وجه در این ارتباط حضورنداشته باشد نتیجه گیری مورد انتظار حاصل نخواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی در حیطه توسعه علم و فناوری دراستان تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان نیز در نمایشگاه علم و فناوری دردو حوزه حضور می یابد، به عنوان مرکز فناوری در حوزه های پژوهشی جهاددانشگاهی و هم چنین به عنوان دبیر ستاد انرزی های تجدید پذیر در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.
قراچورلو خاطر نشان کرد: دو محصول با عناوین نیروگاه های پورتابل و آب شیرین کن به مرحله تجاری سازی رسیده است و تقاضای ثبت شرکت دانش بنیان را داده ایم که به زودی راه اندازی خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :