کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: با زیر پوشش قرار دادن 35 هزار دانش‌آموز طرح وارنیش فلوراید در مدارس تربت‌حیدریه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 12 November 2015
محمد کوثری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای طرح تحول نظام سلامت طرح وارنیش فلوراید با هدف پیشگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در مدارس شهرستان تربت حیدریه اجرا شد.

کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: یکی از خدمات بسیار مهم در حوزه سلامت عمومی جامعه، خدمات سلامت دهان و دندان است که امروزه به واسطه گسترش سطح فرهنگ سلامت مردم، بیش از پیش مورد توجه و درخواست بوده است.

وی بیان کرد: سلامت دهان و دندان یکی از شاخص‌های مهم سلامت عمومی جامعه بوده و اهمیت چشمگیری در سلامت کلی فرد و در نهایت سلامت جامعه دارد.

کوثری از بیماری‌های دهان و دندان به عنوان یکی از بیماری‌های شایع در جوامع بشری یاد کرد و گفت: پوسیدگی دندان و ناراحتی لثه از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی پس از سرماخوردگی در دنیا است.

وی افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها استفاده از ترکیبات فلوراید شامل دهانشویه، ژل فلوراید، خمیر دندان‌های حاوی فلوراید و استفاده از وارنیش فلوراید است.

کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 340 دبستان با 35 هزار دانش‌آموز در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات تحت مراقبت‌های دهان و دندان قرار می‌گیرند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار