رئیس اداره محیط‌ زیست طبس مطرح کرد
رئیس اداره محیط‌ زیست طبس گفت: کارخانه آسفالت طبس در حال حاضر تعطیل است و با توجه به نظر دادگاه شهرداری طبس حق اعتراض به دادگاه را دارد و تا زمانی که رای دادگاه نهایی نشود نمی‌توان به‌صورت رسمی آن را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 12 November 2015


به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، کارخانه آسفالت شهرداری طبس که تا پیش‌ از این مشغول فعالیت بوده است و بوی نامطبوع و بخارات سمی گوگرد و فسفر آن مستقیم روی مناطق مسکونی تأثیرگذار است در انتظار رای نهایی دادگاه انقلاب اسلامی طبس است.

مسئولان اجرایی و قضایی باید به‌ سلامتی مردم شهر طبس توجه ویژه داشته باشند و در ارتباط با آلودگی و بخارات کارخانه آسفالت طبس که برای سلامتی مردم مضر است، تصمیمی فوری اتخاذ کنند و این کارخانه را به خارج از شهر جابه‌جا کنند، چراکه سلامتی مردم عزیز طبس از توسعه شهرستان مهم‎تر است و تا مردمی نباشند توسعه و آبادانی شهر بی‎فایده است.

با همت شهرداری طبس با انتقال کارخانه و همچنین پارکینگ موتوری شهرداری، می‌توان بوستان شهدای گمنام را به بوستان جویبار متصل کرد، که یک بوستان بسیار زیبا خواهیم داشت.

اسدالله حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس در ارتباط با آلودگی کارخانه آسفالت طبس، اظهار داشت: این کارخانه با مجوز دادستانی پلمپ بوده است و حق کارکردن نداشته است.

وی در ارتباط با فعالیت مجدد این کارخانه در شب، تصریح کرد: در یک مقطع با توجه به قیری که داشته که ظاهراً قیر باکیفیت بوده است به مدت کوتاهی فعالیت می‌کرده که برای انجام فعالیت هیچ‌گونه هماهنگی با ما نشده بوده است.

رئیس اداره محیط‌ زیست طبس تصریح کرد: این کارخانه آلودگی دارد و باید به خارج از شهر انتقال پیدا کند که طبق دستورالعمل و ضوابط فاصله آن از شهر یک هزار و 500 متر و از روستا هزار متر باید باشد.

حاتمی با اعلام این موضوع که مکان کارخانه‌ها ضوابط خاص خود را دارد و وضعیت باد غالب و آب و هوایی تأثیرگذار است، گفت: کارخانه آسفالت شهرداری به مجموعه سنگ‎شکن دهیاری‎های بخش مرکزی طبس در جاده گشن انتقال پیدا خواهد کرد که طبق نظر ما مکان جدید تأییدشده و استعلامات لازم از سوی ما اخذ شده است.

وی افزود: در واقع نفع این کارخانه برای مردم است و امیدواریم این جابه‌جایی زودتر انجام شود.

رئیس اداره محیط‌ زیست طبس با توجه به نظر روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب اسلامی طبس گفت: کارخانه آسفالت طبس در حال حاضر تعطیل است و با توجه به نظر دادگاه، شهرداری طبس حق اعتراض به دادگاه را دارد و تا زمانی که رای دادگاه نهایی نشود نمی‌توان به‌صورت رسمی آن را اعلام کرد.

حاتمی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا هم مشکل شهرداری و هم مشکل محیط‌ زیست حل شود و کارخانه آسفالت تا زمان اعلام رای نهایی دادگاه طبس حق فعالیت ندارد و نظریه دادگاه همه‌چیز را روشن خواهد کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار