عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات دانشکاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: اعتبارات حفاظت از جنگل را می‌توان دولت از منابع ملی تهیه کرد.
کد خبر: ۱۲۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 13 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، محمد امینی در نخستین جلسه هم‌اندیشی جمعی از استادان و کارشناسان علوم جنگل  گروه جنگلداری پایدار که با موضوع بهره‌برداری  اصولی، ضامن توسعه پایدار جنگل‌های شمال امروز  22 آبان ماه در دانشگاه علوم کشاورزی منابع طبیعی ساری برگزار شد، گفت: طرح جنگل‌داری باید اجرا شود، ولی هنوز مجری جنگلداری و برداشت چوب در استان نداریم.
وی افزود:  طرح تنفس و تعطیلی جنگل موجب حفاظت جنگل نشده بلکه تخریب جنگل را به دنبال داشته است.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات دانشکاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تصریح کرد: در حال حاضر باید اعتبارات سازمان جنگل را دولت تهیه کند و مجریان به کار خود ادامه دهند تا کارشناسان درباره مدیریت جنگل به یک وحدت رویه  و مدیریت واحد برسند.
وی افزود: اعتبارات حفاظت از جنگل را می‌توان دولت از منابع ملی تهیه کرد.
امینی اظهار کرد: در شمال کشور 50 درصد از عرصه‌های جنگلی مجری طرح جنگلداری ندارد چون بیلان اقتصادی آن منفی است و این عرصه ها بیشترین تخریب را دارد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه جامعه جنگل‌داری نگران تخریب عرصه‌های جنگل است، افزود: فعالیت‌های حفاظت از جنگلداری در حالت رکود است و همه منتظر تصمیم‌گیری از ناحیه مسئولان کشوری هستیم.
به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت فریم ساری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این شرکت 47 سال سابقه دارد که اولین هدفش حفاظت، بهره‌برداری، اشتغال بوده است، عنوان کرد: از سوی این شرکت 400 نفر پرسنل شروع به کار کردند ولی اکنون 200 نفر مشغول هستند.
محمد احتشام‌زاده با اشاره به اینکه 700 کیلومتر رودخانه فصلی داریم و تضمین می‌کنم که در بدترین موقعیت جوی که  بیشترین ریزش باران را داشته باشد  هیچ‌گاه تخریب و سیلی ایجاد نخواهد شد، یادآور شد: مسئولان می‌توانند جنگل فریم را به عنوان یک سوژه بررسی کنند که طرح حفاظت تا کنون چگونه  بوده است.
وی بیان کرد: جنگل فریم 50 هزار هکتار است که تا کنون 800 هکتار به این جنگل اضافه شده است.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار