مدیر بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی گفت: سطح مراتع کشت شده این استان هر سال افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 14 November 2015
مدیر بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی گفت: سطح مراتع کشت شده این استان هر سال افزایش می‌یابد.

محمدجواد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه سطح مراتع این استان یک میلیون و 100 هزار هکتار است، اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان به یک هزار هکتار می‌رسد که افزایش این سطح برای کشت گیاهانی که ارزش اقتصادی بالایی دارند مورد توجه است.

مدیر بهره‌برداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه موسیر، آویشن، زعفران، بنه، بابونه، کنجد و زیره به عنوان گیاهان دارویی در این استان کشت می‌شود، گفت: اقلامی از گیاهان مرتعی کشت شده در سطح کرمانشاه شامل یونجه، شبدر، سکال و جووحشی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید سقز و کتیرا مربوط به شهرستان‌های پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی است، افزود: با گیاه دارویی بنه، سقز و کتیرا تولید می‌شود و در مجموع گیاهان دارویی برداشت شده علاوه بر مصرف در سطح استان کرمانشاه به دیگر استانها و خارج از کشور ارسال می‌شود.

مدیر بهره‌برداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به  اینکه دریافت مجوز برداشت گفت: برای برداشت محصولات کشت شده در سطح مراتع و جنگلهای کرمانشاه دریافت مجوز ضرورت دارد.

وی بیان کرد: ارزش ریالی محصولات برداشتی همچون کنگر، تره کوهی و سیرونه که بدون مجوز در فصل بهار برداشت می‌شود مشخص نیست، افزود: ارزش ریالی محصولات برداشتی همانند کتیرا و سقز که نیازمند پروانه بهره‌برداری بوده قابل تعیین است.

ابراهیمی با بیان اینکه گیاهان دارویی در حوزه‌های مختلف این اداره برداشت می‌شود، عنوان کرد: اطلاع دقیقی از میزان برداشت این گیاهان در دست نیست اما بر اساس گزارش‌های دریافتی در سال گذشته صدها تن از این گیاهان در سطح استان کرمانشاه برداشت شده است.

وی از افزایش سطح مراتع قابل کشت در استان کرمانشاه خبر داد و خاطر نشان کرد: با سطح یک میلیون و 100 هزار هکتاری مراتع این استان هر سال سطح مراتع قابل کشت افزایش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار