معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل از طریق آژانس‌های تورگردانی گردشگران بی‌شماری را از کشورهای مختلف به ویژه ترکیه جذب استان اردبیل کنیم.
کد خبر: ۱۲۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 14 November 2015

قادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما در قالب حضور این تورهای گردشگری و مسافرتی که در شهرهای اردبیل و سرعین حضور پیدا کردند سعی‌مان بر این است تا بتوانیم آنها را بیشتر با جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی و دیدنی این مناطق آشنا کنیم.

وی مدت حضور این 20 آژانس تورگردانی را دو روز در استان اردبیل اعلام کرد و گفت: البته در دو روز گذشته نیز این آژانس‌ها در استان آذربایجان‌شرقی حاضر شده بودند تا با جاذبه‌های آن مناطق آشنا شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: تلاش می‌کنیم در دو روز حضور این آژانس‌های تورگردانی زمینه خوبی را برای تقویت ارتباطات و تعاملات حوزه گردشگری با کشور همسایه با ترکیه برقرار کنیم تا زمینه حضور تورهای خارجی در سرعین و اردبیل و همچنین مشگین‌شهر فراهم آید.

تقی‌زاده بیان کرد: در نقطه مقابل ما نیز تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تورهای گردشگری و توریسم خودمان را تقویت کنیم تا به شکل متقابل این اعزام هیئت‌های گردشگری به همراه مسافران و گردشگران به انجام برسد.

این مسئول وجود آب‌های گرم، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همراه با مناطق دیدنی شهرهای اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر و خلخال را از جمله اهداف و برنامه‌های تدارک دیده شده برای بازدید اعضای این آژانس‌های تورگردانی اعلام کرد و ادامه داد: ما باید ضعفمان را در حوزه فعالیت شرکت‌های تورگردانی برطرف کنیم و در مسیری حرکت کنیم تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، برطرف شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل سرمایه‌گذاری‌های کلان در این زمینه را با توجه به استعدادهای ناب و ارزشمند بسیار ضروری و حیاتی توصیف کرد و افزود: باید در مسیری حرکت کنیم تا امکان بهره‌گیری بیشتر از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها برای حضور گردشگران خارجی فراهم آید.

تقی‌زاده همسایگی استان اردبیل را با آذربایجان و کشورهای آسیای میانه و نزدیکی حضور گردشگران در کشور ترکیه بیان کرد و یادآور شد: تلاش ما بر این است تا از این ظرفیت همسایگی در توسعه صنعت گردشگری و توریسم استفاده کنیم به طوری که در ماه‌های آینده نیز قرار است از برخی کشورهای همسایه دیگر با هدف تقویت آژانس‌های تورگردانی هیئت‌هایی به استان اردبیل سفر کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار