رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر گفت: بافت گردشگری این شهرستان که ترکیبی از آثار باستانی ، تاریخی ، فرهنگی و مناظر بکر طبیعی است نظر مدیران گردشگری کشور همسایه ترکیه را به خود جلب کرد.
کد خبر: ۱۲۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 14 November 2015
به گزارش ایرنا ، شهروز حیدری روز شنبه در جریان بازدید 20 نفر از مدیران شرکت های خدمات گرشگری ترکیه از مناطق گردشگری مشگین شهر افزود: این افراد که از مدیران شرکت های معتبر خدمات گردشگری کشور ترکیه هستند از مجموعه تاریخی شیخ حیدر ، پل معلق ، آب های گرم معدنی و دامنه های سبلان دیدن کردند.
او گفت: بیشتر این مدیران با اذعان به قابلیت بسیار بالای گردشگری مشگین شهر اظهار امیدواری کردند در آینده نزدیک زمینه مسافرت تورهای گردشگری متعددی را برای دیدن از این منطقه بین دو کشور هماهنگ کنند.
تعدادی از مدیران شرکت های گردشگری ترکیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار شگفتی از قابلیت های بی بدیل این منطقه از پل معلق به عنوان سند افتخاری برای مهندسان ایرانی و یکی از شاخصه های مهم گردشگری در خاورمیانه یاد کردند.
اردبیل و نیر هم در حال پیگیری است.
شهرستان مشگین شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
20 مدیرعامل دفاتر خدمات مسافرتی جهانگردی کشور ترکیه برای بازدید از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری به استان اردبیل سفر کرده و از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ، منطقه نمونه گردشگری شورابیل ، مجتمع های آب درمانی و ظرفیت های اقامتی سرعین و نیز از مجموعه تفریحی و توریستی پل معلق ، بقعه شیخ حیدر ، محوطه تاریخی شهریئری و مجتمع های آب درمانی مشگین شهر بازدید کردند.
استان اردبیل با آب و هوای مطلوب ، آثار تاریخی و باستانی فراوان و دهها دهنه آبگرم معدنی از مناطق گردشگرپذیر کشور است
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار