درهای نفیس منقوش به گره چینی و پنجره های مشبک سنتی صحن مطهر حضرت زهرا(س) حرم اميرالمومنين(ع) در نجف، امروز در مراسمی در مشهد رونمایی شد.
کد خبر: ۱۲۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 14 November 2015
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: 24 در و 12 پنجره چوبی و یک پنجره فولادی که در کارگاه آستان قدس رضوی ساخته شده است برای طرح توسعه حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) به نجف ارسال می شود.
 
مهدی عزیزیان افزود: درها از جنس چوب درخت چنار خراسان است که در برابر تغییرات جوی مقاومت بالایی دارد و جنس قسمتهای فلزی پنجره فولاد نیز از استیل نچسب است.
 
او گفت: در قسمت فوقانی پنجره فولاد کتیبه ای چوبی از نوع معرق و در قسمت انتهایی آن به صورت قوس سه قسمتی اجرا می شود.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این در و پنجره ها دوشنبه به نجف ارسال خواهد شد و نصب آن توسط متخصصان آستان قدس در محل انجام می شود. عزیزیان افزود: نخستین طرح توسعه حرم مطهر علوی صحن حرم حضرت زهرا(س) واقع در ضلع غربی حرم با عرصه شش هکتار و 220 هزار مترمربع از سال 1390 توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات آغاز شده است.
 
او گفت: مهمترین قسمت صحن از نظر موقعیت جغرافیایی ورودی آن از رواق علی بن ابی طالب(ع) است، به همین سبب طرحها و سفارشهای مربوط به ساخت در و پنجره های این صحن به شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی و متخصصان خبره آن واگذار شد.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: مرحله اصلی این طرح ساخت 555 در برای حرم حضرت علی(ع) است که امیدواریم در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه مشخص برسد.
 
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: انجام این طرح بزرگ نیازمند همراهی یک مجموعه مقدس همچون آستان قدس رضوی بود.
 
علیرضا رشیدیان افزود: آستان قدس رضوی در این زمینه دارای تجارب بسیار زیادی است که مجموعه های مختلف با استفاده از این تجربه ها می توانند نتایج بسیار مثبتی را در اجرای طرح ها بدست آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار