همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها
تابناک: به همت امور فرهنگی دانشگاه اراک؛ سوگنامه " راوی سه ساله است" که در فضایی دراماتیک با نگاهی به جنایات گروه های تکفیری در منطقه به حادثه کربلا و مصائب اهل بیت(ع) می پردازد در دانشگاه اراک به نمایش درمی آید
کد خبر: ۱۳۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 16 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، سوگنامه نمایشی "راوی سه ساله است” همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) از سه شنبه بیست وششم آبان به مدت 10 شب از ساعت 18 تا 20 در ، سالن شهریور ماه دانشگاه اراک که دو شب آن به صورت اختصاصی برای دانشجویان و هشت شب به صورت رایگان برای عموم مردم است روی صحنه می رود.

علی گودرزی زاده کارگردان سوگنامه نمایشی راوی گفت: این نمایش با همکاری کانون فرهنگی و هنری دانشگاه اراک، امور فرهنگی این شهرستان، بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان استان مرکزی با بهره گیری از سبک سایه، نمایش عروسکی و نور ماورای بنفش تهیه و تولید شده است.

کارگردان سوگنامه نمایشی راوی بیان کرد: تهیه متن و ساخت این نمایشنامه از تیر ماه سال گذشته آغاز شده که کار نویسندگی و شناخت منطقه در این نمایش با توجه به وجود عناصر جدید و حضور داعش، تکفیری و سلفی بیشترین زمان را در ساخت این نمایش به خود اختصاص داده است.

گودرزی زاده خاطر نشان کرد: راوی در این نمایش دختر سه ساله مسیحی است که با حمله داعش به اسارت این گروه تکفیری در می آیند که به طریقی همراه پدر از چنگال آنان فرار می کنند و به حرم حضرت رقیه(س) پناه برده است.

سوگنامه نمایشی

وی ادامه داد: این داستان حاوی وقایعی است که بر اساس بصیرت کودک و لطف حضرت رقیه (س) از نماز مغرب تا بامداد برای کودک مسیحی اتفاق می افتد.

کارگردان این نمایش گفت: سوگنامه نمایشی راوی و نمایش های گذشته دانشگاه اراک همانند بانوی بی نشان و تا اشکستان با هدف به تصویر کشیدن و آشنایی هرچه بیشتر مردم جامعه با مظلومیت و مصائب اهل بیت(ع) برگزار می شود.

گودرزی زاده گفت: هنر نمایش زبان مناسبی برای بیان مظلومیت ها و مصائب خاندان اهل بیت (ع) است تا در این روزها با وجود پیشرفت تکنولوژی به روش جدید گوشه ای از این مصائب برای عموم مردم به بهترین شکل بازگو شود.

وی خاک، چادر و افلاک را از دیگر برنامه های نمایشی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این سوگنامه نمایشی در ایام فاطمیه با محتوای روایی عالم برزخ در این دانشگاه برگزار می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار