مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم خبر داد:
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم از پیشرفت 45 درصدی پروژه بلوار مرجعیت خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 17 November 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به پروژه بلوار مرجعیت گفت: بلوار مرجعیت از جمله پروژه‌های بزرگ شهر قم است که می‌تواند گره کور ترافیک بلوار الغدیر را باز کند و راهی باشد برای رهایی پردیسان از بن‌بستی که در آن گرفتار شده است.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم ادامه داد: بلوار مرجعیت که خیابان جمهوری را به پردیسان متصل می‌کند و از طرفی دیگر به بلوار امام علی (ع) در منطقه دو متصل می‌شود و قسمتی از این بلوار که از سه‌راه انسجام تا پردیسان ادامه دارد را به نام بلوار مرجعیت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه افزایش مسیرهای دسترسی به پردیسان و بالعکس که موجب کاهش زمان سفر و سهولت تردد به شهرک‌های قدس، مهدیه و پردیسان می‌شود از عوامل اصلی احداث این بلوار بوده است، خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع این پروژه اعتبار 900 میلیارد ریالی برای هزینه‌های این پروژه برآورد شد که این رقم بدون احتساب معارض‌های ملکی، فضای سبز و زیباسازی بوده است.

حلوایی‌زاده درباره مشخصات فنی این بلوار بیان کرد: بلواری که 9.5 کیلومتر طول و 100 متر عرض دارد و به عنوان یکی از طولانی‌ترین بلوارهای استان قم محسوب می‌شود که معارض‌های موجود و تملکات به خصوص شهرک مهدیه که در مسیر احداث این پروژه وجود دارد مقداری از سرعت اجرای آن را گرفته است.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم روند اجرای این پروژه گفت: تاکنون حدود 71 میلیارد تومان هزینه بر ای این پروژه هزینه شده است.

وی از پیشرفت 45 درصدی این پروژه خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه این پروژه ماهانه طبق زمان‌بندی پیش می‌رود و با توجه به اینکه بنیاد مسکن پیمانکار بوده و بخشی از مطالبات غیر نقدی است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل مالی ندارد و در حال انجام است.

حلوایی‌زاده در خصوص خاکبرداری‌های صورت گرفته تصریح کرد: تا کنون یک میلیون متر مکعب خاکبرداری و 500 متر مربع خاکریزی انجام شده است و هفت نوبت انفجار صورت گرفته و ماشین‌آلات راهسازی بالغ بر 60 دستگاه در خدمت این پروژه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار