تهران – ایرنا – اقدام شهرداری ورامین در آغاز عملیات ساخت یک دستگاه ساختمان در محل میدان عرضه میوه و تره بار این شهرستان، اعتراض حجره داران را به همراه داشته و آنان خواستار توقف این عملیات از سوی شهرداری ورامین شدند.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 17 November 2015
طی روزهای گذشته شهرداری ورامین در بخش شمالی و محل تردد خودروهای میدان عرضه میوه و تره بار اقدام به عملیات ساخت و ساز کرده که این امر با اعتراض شدید حجره داران همراه شده و این افراد با حضور در فرمانداری و شورای اسلامی شهر ورامین ، خواستار توقف این عملیات از سوی شهرداری شدند.

رئیس هیأت امنای میدان عرضه میوه و تره بار ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری ورامین در بخش دوربرگردان میدان میوه و تره بار قصد احداث ساختمانی به مساحت 120 متر مربع کرده که از ظواهر امر پیداست این ساختمان به منظور احداث حجره و فروش آن احداث خواهد شد.

اصغر رستمی افزود: شهرداری ورامین که ظاهرا با مشکل کمبود بودجه مواجه شده مکاتبه ای را با دادستانی کرده که حجره داران از احداث سرویس بهداشتی جلوگیری می کند و چند روز گذشته با استفاده از مأموران انتظامی به محل آمده و عملیات خود را آغاز کردند.

وی افزود: عده ای از حجره داران با مراجعه به شورای اسلامی اعتراض خود را به اعضای شورا اعلام داشتند که در مقابل رئیس شورای اسلامی ورامین گفت که مصوبه اجرای این پروژه از پنج سال جلوتر به تصویب اعضای شورای اسلامی وقت رسیده ولی محل آن در وسط بلوار جهت احداث سرویس بهداشتی، رفاهیات و ساختمان اداری در نظر گرفته شده و صحبتی از دوربرگردان نبوده است.

وی تصریح کرد: ملک میدان عرضه میوه و تره بار ورامین متعلق به بنیاد مستضعفان بوده و توسط حجره داران خریداری شده و شهرداری هیچ سندی از ملکیت این مکان ندارد.

رستمی افزود: حجره های این میدان از ابتدا توسط خود افراد و با پول شخصی احداث شده است، در زمان احداث، دو حجره توسط افراد ساخته شد که یکی از آن به شهرداری ورامین تعلق پیدا کرد و این در حالی است شهرداری حتی برای برق ، آب ، گاز و مخابرات میدان هیچ گونه اقدامی نکرده و حتی یک ریال نیز در آن هزینه نکرده است.

رئیس هیأت امنای میدان عرضه میوه و تره بار ورامین افزود: در طول سال های گذشته هر یک از شهرداران ورامین نمازخانه، سردخانه، باسکول و حتی سرویس های بهداشتی آماده بهره برداری را که در نقشه طرح آورده شده بود را برای استفاده تجاری و حجره داری فروخته اند و امروز پس از سال ها قصد دارد که همان سرویس های بهداشتی را در محلی که مورد اعتراض بیش از 70 نفر از حجره داران است احداث کند.

وی تأکید کرد: ما طبق نقشه از پیش طراحی شده میدان را تحویل گرفته ایم و شهرداری حق ندارد در این ملک ساخت و سازی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین نیز در این رابطه گفت: ملکیت میدان میوه و تره بار در اختیار شهرداری است و طبق قانون و با استناد به مصوبه شورای شهر، شهرداری ورامین می تواند در این مکان ساخت و ساز کند.

سیدرضا احمدی گفت: در دوره سوم شورای اسلامی شهر ورامین ، مصوبه ای مبنی بر احداث یک ساختمان سه طبقه با کاربردی یک طبقه سرویس بهداشتی، یک طبقه تجاری و یک طبقه اداری به تصویب اعضای شورای اسلامی رسیده و شهرداری با استناد به این مصوبه و ارائه لایحه قصد احداث این ساختمان را در محل میدان عرضه میوه و تره بار دارد .

وی اظهار کرد: شهرداری به منظور احداث این ساختمان، از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرده و قرار شده که در مقابل احداث این ساختمان، بخش تجاری آن را به مدتی که در قرارداد ذکر شده در اختیار داشته باشد.

احمدی افزود: مصوبه شورای اسلامی دوره سوم در خصوص فضای تجاری به صورت کلی آمده ولی به نظر می رسد که منظور از تجاری احداث بارانداز فروش میوه و تره بار نبوده بلکه منظور فضایی برای ارائه خدمات به حجره داران و مراجعان بوده است.

وی گفت: از ابتدای احداث این مرکز عرضه میوه و تره بار هیچ اقدامی در خصوص ساماندهی آن صورت نگرفته و احداث این ساختمان در راستای ساماندهی این مرکز انجام شده است.
احمدی بیان داشت: شهرداری در نظر دارد که خدمات مطلوبی را به مراجعان و حجره داران ارائه دهد و تعامل میان شهرداری و این افراد می تواند زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار