حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر طباطبایی در حرم رضوی(ع):
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: کسی که در کارهای خود به خدا توکل می کند، می تواند همه مراحل زندگی خود را با توان و امید طی کند و هرگز حالت افسردگی و ناامیدی به او دست نمی دهد.
کد خبر: ۱۳۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 18 November 2015
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین «سید جعفر طباطبایی» در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی حرم مطهر که همه روزه ساعتی قبل از نماز ظهر با حضور زائران و مجاوران بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می شود، به تبیین نقش امید و توکل در زندگی انسان پرداخت.
وی در این خصوص اظهار کرد: فراگیر شدن ناراحتی های روحی روانی و افسردگی حاصل ناامیدی و یاس از رحمت خدا و اتکاء کردن به نیروهای مادی و غیرمعنوی است.
این کارشناس دینی افزود: انسان نباید هیچ گاه از رحمت خدا ناامید شود و اگر این حالت در او به وجود آمد، بداند که مرتکب بزرگترین گناه شده است.
وی با اشاره به اینکه انسان همیشه باید برای جلب رحمت خدا دست به دعا بردارد، اظهار کرد: اگر روح دعا و نیایش در زندگی حاکم باشد و در کارها به خدا توکل کنیم، لطف و عنایت او نیز شامل حال ما می شود.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از آداب دعا کردن که در قرآن نیز به آن اشاره شده است، واسطه قرار دادن معصومین و افراد آبرومند در درگاه اوست.
وی با اشاره به اینکه چهارده معصوم(ع) نزد خدا از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند، ابراز داشت: هنگام دعا کردن باید خداوند را به وجود مقدس این افراد قسم داد، تا دعای ما به هدف اجابت نزدیک شود.  
طباطبایی هر یک از ائمه معصومین(ع) و امام زادگان را روزنه امیدی برای استجابت دعا دانست و تصریح کرد: با وجود این انوار هدایت الهی دیگر جایی برای ناامیدی از رحمت خدا در دل انسان باقی نمی ماند.
وی افزود: در آیات و روایات اسلامی یاس و ناامیدی از رحمت خدا برابر با کفر است و کیفر سختی برای آن در نظر گرفته شده است.
این مدرس حوزه توکل به خدا را یکی از راه های افزایش امید در وجود انسان برشمرد و عنوان کرد: توکل به خدا همواره بهترین روش برای مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات و سختی های زندگی است.
وی یادآور شد: از آنجا که انسان متوکل همواره به خدا اعتماد و اطمینان دارد، هرگز در جاده  زندگی به بن بست نمی خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار