گرامیداشت هفته بسیج و آشنایی با روحیات و ویژگی ها و عملکرد بسیج در ابعاد مختلف، محور خطبه های این هفته امامان جمعه شهرستان های استان خراسان جنوبی بود و در بررسی اهداف و راه های نفوذ دشمن، امام جمعه بشرویه از طرح 10 ساله دشمن برای نفوذ 5 مرحله ای در کشور پرده برداشت.
کد خبر: ۱۳۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶ 21 November 2015

امام جمعه بیرجند: بسیج، ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد

حجت الاسلام رضایی امام جمعه بیرجند تاکید داشت که: بسیج یکی از معجزات امام خمینی (ره) است که ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد. با اندیشه بسیجی می توان تمامی مشکلات را حل کرد. اندیشه بسیجی آثار خود را در سوریه و عراق نشان داده و تمام دنیا اکنون به قدرت منطقه ای ایران پی برده و وقت آن است که این اندیشه در جهان گسترش یابد.

امام جمعه بیرجند گفت: بسیجی کسی است که اندیشه، تفکر و عملش قرآنی باشد و به عنوان سرباز ولایت، مبارزه با نفوذ دشمن و در صحنه بودن، از وظایف اساسی هر بسیجی است.

به گزارش تابناک وی سپس از مصرف این همه لوازم آرایشی در کشور امام زمان(عج) ابراز تاسف کرد و گفت: باید با کار فرهنگی، درست مصرف کردن را به خانواده ها بیاموزیم تا دچار مصرف زدگی نشویم.

حجت الاسلام رضایی همچنین به آمار افزایش طلاق در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: باید ازدواج را در جامعه ترویج دهیم و در این رابطه پدر و مادرها باید از قرار دادن سنگ های بزرگ در جلوی راه فرزندان خودداری و مراسمات را آسان تر برگزار کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: دشمن با تبلیغات و دروغ پردازی های خود قصد دارد که کانون خانواده ها را نابود کند و ما باید نسبت به هدف های دشمن چه در ابعاد اقتصادی و چه فرهنگی و اجتماعی هوشیار باشیم و نگذاریم که ما را به بن بست بکشانند.

امام جمعه موقت فردوس: امروز آحاد ملت ایران بسیجی هستند

حجت الاسلام قاسم شهریاری، امام جمعه موقت فردوس نیز با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، امروز آحاد ملت ایران بسیجی هستند و شجره طیبه بسیج از زمان تأسیس به امر امام (ره) در پنجم آذر 1358 صاحب برکات و ثمرات عظیمی بوده است.

وی افزود: بسیج در عرصه جنگ سخت و دفاع همه جانبه نظامی با وجود حداقل امکانات از امتحان سختی با موفقیت بیرون آمد و امروز نیز باید بدانیم که جنگ تمام نشده بلکه صورت مسئله عوض و خاکریزها متفاوت شده است.

امام جمعه موقت فردوس افزود: بسیجی در همه عرصه‌ها با تمام وجود تلاش کرده و در واقع پشتوانه نظام، بسیج است و چفیه یک بسیجی استکبارستیزی است و تا زمانی که چفیه بر دوش ما است دشمن باید بداند که ما قاطعانه پای اسلام، انقلاب و اصول دین‌ خواهیم ایستاد.

حجت‌الاسلام شهریاری همچنین به جنگ صفین اشاره کرد و افزود: جنگ صفین یک جنگ تمام عیار بود و در این جنگ آنهایی که درس بصیرت نداشتند رفوزه شدند و امام خود را تنها گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم اگر کسی بصیرت نداشته باشد امام زمان خود را تنها می‌گذارد، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری از مسئولان این است که زندگی خود را نیز به صفات عمارگونه‌ای نظیر داشتن حق و بصیرت مزین کنند.

امام جمعه موقت فردوس یادآور شد: مسئولان ما باید عمارگونه زندگی کنند و حرفشان با عمل یکی باشد نه اینکه خدای ناکرده دم از رهبری بزنند ولی شعار دیگری را علم کنند.

حجت‌الاسلام شهریاری در ادامه تاکید کرد:عمار مصداقی بزرگ برای شیعه است والگویی بریا تقیه می باشد، تقیه در جاهایی لازم است در پیاده روی اربعین زائرین ممکن است بسیاری از حرف های نا حقی رابشنوند در این جا تقیه لازم است اما مهم این است که بدانیم حق ملاک است.

خطیب جمعه بشرویه: طرح 10 ساله دشمن برای نفوذ در 5 مرحله اجرا می شود

حجت الاسلام محمد شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: بسیجیان نیروهای ولایی هستند که در برابر دشمنان همچون کوه در برابر تمام توطئه های دشمنان اسلام ایستاده اند و نهاد بسیج، تا امروز انقلاب اسلامی را بیمه کرده است. در شرایط حساس کنونی هم مبارزه با نفوذ از مهمترین وظائف بسیج است.

امام جمعه بشرویه در بخش دیگری از خطبه های خود با تاکید بر ضرورت هوشیاری و بیداری در برابر دسیسه های دشمن گفت:دشمنان در قالب جنگ نرم و با ابزار امواج ماهواره های ضد ایرانی و اسلامی برای تخریب بنیان خانواده و ریشه کن کردن انقلاب اسلامی تلاش می کنند و میدان دشمن به درون خانه های مسلمانان راه یافته که مقام معظم رهبری از آن به عنوان ناتو فرهنگی یاد کرده اند.

حجت الاسلام شمس الدین به طرح 10 ساله دشمن برای نفوذ به کشور هم اشاره کرد و گفت: طرح 10 ساله نفوذ دشمن در کشور در 5 مرحله بنا است اجرایی گردد و در اتاق های فکر خود طراحی کرده اند که اولین مرحله ان از طریق مذاکره با امریکا آغاز گردید که این مکر دشمنان نیز با بیداری مردم، درایت و هوشمندی رهبری و چشم های بیدار نظام تا حدودی خنثی شده است.

امام جمعه بشرویه افزود: 9 نکته مهم رهبری در برجام راه نفوذ دشمن به کشور را بست و نام گذاری امسال به نام همدلی و همزبانی توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی برقراری تحریم اقتصادی علیه کشور را یکی از پروژه های نفوذ دشمن برشمرد و گفت: دشمنان داخلی با نشان دادن راه به دشمنان خارجی تحریم اقتصادی را رقم زدند و موجب فشارهای مالی زیادی به مردم و کشور شدند و امروز تنها راه نجات از بحران اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی است.

خطیب جمعه نهبندان: بسیج جهان اسلام در حال شکل گیری است

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی خطیب نماز جمعه نهبندان از بسیج به عنوان یک نهاد افتخار آمیز یاد کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای منطقه از بسیج الگو برداری کرده اند و به نظر می رسد با پیروزی هایی که کشورهای منطقه در مقابل تروریست بدست می آوردند در سایه تشکیل بسیج مردمی است.

امام جمعه نهبندان با گرامیداشت هفته بسیج گفت: این هفته فرصت مناسبی است که مردم با ویژگی ها و کارکرد بسیج آشنا شوند. بسیج نهادی است مردمی که به امر امام راحل تشکیل شد و امروز نتیجه ی آن درخت تنومندی است که چتر آن فراگیر شده و تمام اقشار جامعه امروز به بسیجیان خود افتخار می کنند و به نظر می رسد که بسیج جهان اسلام هم به نوعی در حال شکل گرفتن است.

حجت‌الاسلام خزاعی با بیان اینکه هر کسی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارد، بسیجی محسوب می شود تاکیدکرد: همه ی کسانی که در مناسبت ها و انتخابات شرکت می کنند همه بسیجی هستند و اگر بخواهند در هر قشری فرد صالحی را معرفی کنند او را باعنوان بسیجی معرفی می کنند.

وی همچنین گفت: از آنجا که کلید حل مشکلات کشور توجه به درون و فعال کردن ظرفیت های درون کشور است، امروزه یکی از وظایف جدی بسیج، اجرای اقتصاد مقاومتی است .

امام جمعه نهبندان به هفته کتاب و کتابخوانی هم اشاره کرد و گفت: علت اینکه برخی کشورها عقب مانده اند به دلیل آن است که از مطالعه دور نگه داشته شده اند. یعنی اگر جامعه ای به مطالعه توجه کند دچار مشکل نمی شود و مردم آن هوشیار و آگاه خواهند بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار