دیدار استاندار و شهردار با رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزاری رزمایش بزرگ شهیدان خلیج فارس، آیین گرامیداشت شش هزار شهید قم، همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان و برگزاری نمایشگاه فرش دستباف قم، از جمله رویدادهای مهم هفته گذشته قم بود.
کد خبر: ۱۳۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 21 November 2015
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار سید مهدی صادقی استاندار قم و سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم در خصوص محورهای توسعه استان قم تصمیماتی اتخاذ کردند؛ در این دیدار استاندار و شهردار گزارشی درباره وضعیت شهری و استانی قم ارائه کردند.

** علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قم، گفت: فضای کشور از نظر سیاسی و رسانه ای باید پشتیبان تولید باشد و فعالان سیاسی و رسانه ها لازم است حضور فعال در بحث اقتصاد بویژه پشتیبانی از بخش های تولیدی به عنوان یکی از مسائل مهم کشور داشته باشند. 
محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این همایش گفت: در شرایط فعلی حفظ بنگاه های اقتصادی موجود از اساسی ترین مسائل اقتصاد کشور است و باید آنان را تا زمانی که به سرمایه گذاری خارجی مناسبی برسیم سرپا نگه داریم.

** سردارحسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در آیین گرامیداشت بیست و دومین سالگرد شهات سردار شهید مهدی زین الدین، سرداران و شش هزار شهید استان قم گفت: آمریکا در ترسیم نقشه خود در نوسازی سیاسی خاورمیانه شکست خورده است و خیال ها و آرزوهای باطل آنها را روی زمین دفن و حرکات آنها را نیز متوقف کرده ایم.

** سید مهدی صادقی استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته بسیج گفت: نیروی الهی بسیج به عنوان مظهر وحدت، همدلی و مشارکت قشرهای مختلف جامعه و با روحیه نظم پذیری، قانون مداری و تقویت مولفه های وحدت زا، می کوشد تا زمینه و بستر لازم برای رسیدن به انسجام، همگرایی و وفاق ملی در سطح مطلوب را فراهم کند. 

** محمد اللهیاری معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در همایش تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی گفت: 230 نشست با عنوان «کتابخوان» در استان های مختلف با هدف آشنا کردن اقشار مختلف مردم با کتاب های فاخر و ارزشمند ترتیب یافته است. 
همچنین، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این همایش گفت: متاسفانه در برخی مناطق پرتراکم جمعیتی این شهر، کمبود شدید کتابخانه عمومی احساس می شود که باید برای رفع این مشکل راهکار مناسب ارائه و تصمیم های جدی گرفته شود. 

** احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، در گفت وگویی، از فراهم شدن مقدمات ساخت یادمان محل شهادت سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین و برادر شهیدش مجید خبر داد و گفت: عملیات احداث یادمان مذکور به انضمام نمازخانه بین راهی و سایر امکانات مربوط پس از اعمال مقدمات و هماهنگی های لازم اجرا می شود.

** امیر اللـه گانی سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر، در آیین افتتاحیه کارگاه آموزش مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد، با اشاره به اینکه امروزه با توجه اتفاقاتی که در حوزه مصرف مواد مخدر در جهان افتاده و مصرف مواد جدید و نوظهور همراه با سایر کشورها، در کشور ما هم رواج یافته است، گفت: این امر می طلبد که نگاه جدی تری به مقوله پیگشیری از اعتیاد در کشور صورت بگیرد. 

** محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم در جلسه شورای فنی استان گفت: در شرایط کنونی که کشور با کمبود اعتبارات روبروست، طرح ها به سختی مطالعه و تعریف و با سختی و مشقت بیشتر تامین اعتبار می شوند، پس نباید با انجام طرح های بی کیفیت منابع کشور را هدر دهیم و جان و مال مردم را به مخاطره بیندازیم.

** حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم، در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قم گفت: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و نهادها از فرهنگ شهادت و الگو گرفتن از شیهدان به صورت کاربردی و عینی در کارهای تبلیغاتی خود استفاده کنند.
همچنین، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این جلسه گفت: روابط عمومی ها صدای رسای حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند. 
سید رضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قم نیز در این نشست، از مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی و نهادهای استان خواست تا کانال ترویج روحیه امید و نشاط در جامعه باشند.

** سید مهدی صادقی استاندار قم، در جلسه نشست مشاوران امور بانوان در دستگاه های استان قم، خواستار هماهنگی و همگرایی مراکز فرهنگی و آموزشی شد و گفت: متاسفانه در برخی موارد ناهماهنگی هایی به چشم می خورد که آسیب جدی بر پیکره جامعه وارد و در حوزه تربیت کار را مشکل مواجه می کند.
معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری نیز در این جلسه گفت: یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که روش، منش و متدلوژی فکری نظام حاکمتی ما برگرفته از آموزه های دینی است.
همچنین، لیلا حیدری مسئول سازمان بسیج زنان سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم در این جلسه گفت: بیش از 150 هزار تن از خواهران استان عضو جامعه بسیج هستند.
سعید کاویانی مدیریت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری قم نیز در این جلسه گفت: سال گذشته مسئولیت مداخله در امر طلاق و ساماندهی نظام مشاوره به دادگستری محول و در این راستا پنج مرکز مشاوره در استان راه اندازی شد.

** رشید جعفر پور مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در آیین بخش دانشجویی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) موسوم به حریم فاطمی تا حریم رضوی، از اعزام 10 هزار دانشجو به اردوهای زیارتی مشهد مقدس خبر داد.

** سید مهدی صادقی استاندار قم در نشست صمیمی با اصحاب لوح و قلم گفت: در دنیای امروز شبکه های ارتباطی و ورود اطلاعات گوناگون در همه حوزه ها، چالشی جدی برای گرایش مردم به کتابخوانی است.
حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست، با اشاره به سهم قابل توجه قم در انتشار کتاب در کشور گفت: لازم است در تهران محلی برای عرضه کتاب ناشران این استان ایجاد شود.

** فریدون بلغاری مدیرکل دفترهماهنگی امور استان های سازمان ملی استاندارد ایران، در بازدید از خطوط تولید واحد تولیدی نیرو موتورشیراز در قم، با تاکید بر جایگاه تولید موتورسیکلت به عنوان قطب صنعتی در این استان گفت: با به کار گیری فناوری های روز در خطوط تولید داخلی می توان شاهد رشد صنعت موتورسیکلت در کشور و منطقه باشیم.

** احمد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در کارگروه زنان و خانواده استانداری قم، با اشاره به ضرورت مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: جزیره ای عمل کردن برخی دستگاه های اجرایی در این راستا مانع رسیدن به نتیجه مطلوب است. 

** اعطای مجوز به شهرداری برای فروش شوارع متروکه و اراضی مازاد، بازنگری تعرفه عوارض و بهای خدمات، ارائه چشم انداز بودجه سال 1395 شهرداری، ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی و تصویب چند طرح و توافقنامه از مهمترین مصوبه های یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر قم بود.

** حمید مکارم رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه درقم در گفت وگویی، درخصوص محتوای ملاقات های دکتر ظریف با مراجع تقلید گفت: محبت مراجع و علما به وی بیش از آن چیزی بود که در اخبار منعکس شد و وزیر امور خارجه تحت تاثیر قرار گرفت.

** حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران، در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم گفت: پس از توافق وین و رفع تحریم ها شاهد زمینه سازی حضور دوباره فرش ایران در بازار آمریکا هستیم.
همچنین، سید مهدی صادقی استاندار قم در این آیین گفت: با فضای بازی که در روابط بین الملل به وجود آمده است شاهد رشد و شکوفایی در صادرات فرش استان قم خواهیم بود.

** سید مهدی صادقی استاندار قم، در دیدار با والده شهید مهدی زین الدین، شهدا را سند مشروعیت انقلاب اسلامی دانست و گفت: خون پاک این بزرگواران ضامن بقای نظام اسلامی است؛ وی همچنین با خانواده شهید احمد حیدری دیدار و گفت وگو کرد.

** رضا سیار فرماندارقم، درجلسه ستاد هماهنگی تسهیلات زائران اربعین حسینی گفت: باید نسبت به ساماندهی هیات های مذهبی اهتمام ویژه ای صورت گیرد، متاسفانه برخی مواقع به خاطر عدم هماهنگی هیات ها با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی رانندگی سبب بروز بی نظمی و ایجاد مشکل در تردد وسائل نقلیه می شود.
اکبر رضایی مدیر سازمان حج و زیارت قم نیز در این جلسه، با تاکید بر ضرورت بیمه شدن زائران اربعین پیش از عزیمت به کشور عراق گفت: زائران بدون بیمه از کشور خارج نشوند.
همچنین، محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در این جلسه گفت: تدابیر لازم برای پوشش امدادی مراسم اربعین در عتبات عالیات اندیشیده شده است.

** سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم در گفت وگو با خبرنگاران، از برگزاری رزمایش بزرگ شهیدان خلیج فارس به میزبانی این استان خبر داد و گفت: نزدیک به پنج هزار و 500 تن بسیجی در قالب گردان های امام حسین(ع) و الی بیت المقدس دراین رزمایش شرکت می کنند.

** مجید شاه حسینی پژوهشگر سینما، در نشست تخصصی نقد و بررسی نمایشگاه نقاشی آسمان حسین(ع) از آثار نقاشی عبدالحمید قدیریان گفت: هر جا هنر با حکمت پیوند بخورد، ماندگار می شود؛ هنرمندان هنر را یک فرضیه بدانند، هنر تفنن نیست و از جدی ترین ضرورت های امروز جامعه ماست.

** محمد عباسیان مدیرروابط عمومی اداره کل بهزیستی قم، در گفت وگویی از پاسخگویی به 10 هزار و 122 نامه درباره سفر ریاست جمهوری به این استان خبر داد و گفت: در این راستا کمک هایی در خصوص هزینه دارو و درمان، ازدواج ، تحصیل، رفع مشکل مسکن، لوازم کمک توانبخشی، بیمه، اشتغال و هزینه نگهداری و رسیدگی به وضعیت معیشت شده است.

** سرگرد حمید عرب لاریمی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم، در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به حجم بالای تردد وسایل نقلیه در بلوار الغدیر، بر لزوم ایمن سازی این بلوار در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد.

** حجت الاسلام والمسلمین حسن آقانظری شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست شورای هماهنگی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اقتصاد ایران به دلیل این که وابسته به نفت است، دارای ثبات و پایدار نیست و با هر نوع تغییر در قیمت نفت و یا تحریم، لرزان می شود. 
سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز در این نشست گفت: اگر در خوشبینانه ترین حالت مبلغ 180 هزار میلیارد تومان از بودجه مصوب دولت تحقق پیدا کند، 50 هزار میلیارد تومان آن یارانه است.

** غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در سلسله نشست های ماهانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان قم گفت: افراد دلسوز، کارآمد و همه کسانی که دل آنان برای منافع ملی کشور می تپد باید وارد صحنه سیاسی انتخابات شده و برای کمک به منافع ملی نامزد شوند. 

**علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی، در جمع دانشجویان بسیجی در سالن امام (ره) پردیس فارابی قم گفت: منافع ملی کشور فراتر از جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی است.

** بازی تیم های صبای قم به سرمربیگری علی دایی و ذوب آهن اصفهان به سرمربیگری یحیی گل محمدی در هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس در ورزشگاه یادگارامام راحل(ره) با حساب صفر به صفر مساوی پایان یافت و صبا 19 امتیازی شد.

** در هفته چهارم از دور برگشت مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور، بازی دو تیم یاسین پیش رو قم و فرش آرای مشهد در سالن دو هزار نفری ورزشگاه شهید حیدریان با نتیجه تساوی پنج بر پنج به پایان رسید و یاسین پیشرو 23 امتیازی شد.

** سالن ورزشی تیراندازی شهید ردانی پور ویژه طلاب و روحانیان در مجموعه ورزشی شهدای روحانیت شهرک مهدیه در مساحتی حدود 400 متر مربع افتتاح شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار