نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فضای مطالعه در مازندران پایین است و باید برای ارتقای آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 21 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام ناصری‌راد امروز در آیین یزرگداشت بیست و سومین دوره تکریم کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی مازندران در ساری گفت: در هیچ مکتب و قومی همچون اسلام به کتاب و کتابخوانی تاکید نشده است.
وی با بیان اینکه همه انبیا کتاب با خود آوردند، افزود: در قرآن سوره‌ای داریم به نام قلم و  خداوند به آن  و آنچه از آن می‌تراود سوگند می‌خورد.
نماینده بابل با بیان اینکه بهترین مکان برای پژوهش و مطالعه کتابخانه است، تصریح کرد:جای تاسف است که مازندران هنوز سرانه فضای مطالعه پایینی دارد و باید تلاش کنیم تا این فضا درخور جایگاه این استان شود.
وی افزود:  اروپایی‌ها جابربن حیان را پدر علم شیمی لفب می دهند و  این دانشمند علم خود را مدیون شاگردی امام صادق(ع) می‌داند.
ناصری‌راد گفت: یکی دیگر از دانشمندان غربی می‌گوید: برای ما سخت است بگوییم ما هر چه داریم از مسلمانان است و ما در توحش بودیم و فرهنگ اسلام و مسلمانان بهداشت و مسائل انسانی را به ما آموخت.
وی ادامه داد: باید همه افراد کتاب را رفیق خود بدانند و جوانانی که بیکار هستند بجای رفتن به مراکز غیر فرهنگی به کتابخانه بروند و به کتاب روی آورند.
ناصری راد اظهار کرد: شهرداری‌ها فقط تدبیرکننده محیط فیزیکی نیستند و باید به موضوعات فرهنگی و عرصه ترویج کتابخوانی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی آینده روشنی در پیش دارد و جوان‌ها باید در کتابخانه ها علم‌آموزی کنند،  یادآور شد:  اکنون اسلام در حیات دوباره منطقه‌ای است و  غربی ها اعتراف کردند مشکل آمریکا ایران اسلامی است که استمرار جهانی پیدا کرده است.
 
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار