در راستای اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک و حفظ محیط زیست کوهستان، اولین مسافربر برقی در مسیر جاده سلامتی توچال آزمایش شد.
کد خبر: ۱۳۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 21 November 2015
 به گزارش روابط عمومی شهرداری، عبدالمطلب توجهی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک اظهارداشت: در این طرح که با همکاری واحد حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا شد یک دستگاه مسافربر برقی با ظرفیت 15 نفر در مسیر جاده سلامتی توچال فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مسیر جاده سلامتی توچال یک مسیر پیاده روی سالم است گفت: متاسفانه با ورود خودروهای شخصی و اتوبوس های دیزلی این مسیر ویژگی خود را از دست داد که یک دستگاه مسافربر به صورت آزمایشی در این مسیر در نظر گرفته شد.

توجهی تصریح کرد: تست اولیه حرکت این مسافربر با موفقیت انجام شد و در حال حاضر یک هفته عملیات اجرایی آن ادامه می یابد که با رفع نواقص و کمبودها پس از تایید نهایی واحد حمل و نقل پاک شهرداری تهران در خصوص حذف اتوبوس ها و خودروها و جایگزینی اقدام می شود.

 
**بررسی مشکلات اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران منطقه یازده تهران

در نشست هم اندیشی محمود آموزگار رییس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران با شهرداری منطقه 11در جهت رفع مشکلات ناشران، همکاری فی مابین، بستر سازی و تسهیل گری برای ناشران و استفاده از ظرفیت های خاموش برای عرضه کتاب در قطب فرهنگی پایتخت مورد توجه قرار گرفت.

نصراله آبادیان شهردار منطقه یازده با اشاره به وجود بخش عمده ای از ناشران و کتاب فروشی ها در خیابان انقلاب و خیابان های مجاور که این منطقه را به قطب فرهنگی کشور تبدیل کرده است؛ از آمادگی مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و استفاده از ظرفیت های موجود جهت تسهیل گری در نشر و فروش کتاب خبر داد.
 
*برخورداری منطقه 5 از قابلیت های تبدیل به قطب تفریحی پایتخت

سید محسن اسدی شهردار منطقه پنج گفت: منطقه پنج تهران از مناطق درآماج توسعه که با مساحت 54 کیلومتر مربعی خود بسترهای محیطی مناسب همچون سرانه فضای سبز مناسب و زیرساختهای حرکتی و شبکه های بزرگراهی مناسب یکی از مناطق وسیع و متمایز شهر تهران است.

وی با بیان اینکه منطقه 5 درسال های اخیر توسعه و پیشرفت را در سطح محلات تجربه کرده است و زیرساختهای مناسب موجود بیانگر این مساله است گفت: در تداوم این مسیر ضمن شناسایی فرصت ها، نخستین هم اندیشی فرصتهای سرمایه گذاری با بهره گیری از نقطه نظرات صاحبنظران و با هدف ایجاد بستر مناسب برای جهش بزرگ توسعه برگزار شد.

شهردارمنطقه برگزاری این نشست را نقطه شروعی برای رسیدن به خرد جمعی دراین مسیر برشمرد و گفت: ایجاد جریان توسعه منطقه پنج با مشارکت بخش خصوصی نتیجه این جلسات هم اندیشی است و امید می رود دراین فضای ایجاد شده از نظرات و دیدگاههای متخصصان در فعالیتهای مدیریت شهری بهره گرفته شود.

وی افزود: منطقه پنج به لحاظ فرصت های موجود و واقع شدن در آستانه وسیع شهر تهران می تواند به منطقه گردشگری و خدماتی برای شهر تهران و همچنین حومه شهر تهران تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار