مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت:اگرچه جوش شیرین از نانوایی حذف شده است اما نانواها از ماده دیگری به نام جوهر قند استفاده می کنند که سمی و کشنده است.
کد خبر: ۱۳۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 22 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، رمضانعلی ملک در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره غله قائم‌شهر در فرمانداری این شهرستان به اینکه سالانه در سطح کشور حدود 10 هزار میلیاد تومان یارانه برای نان پرداخت و همچنین حدود 9 میلیارد تومان برای خبازی‌ها و 3 تا 4 میلیارد تومان برای اقشار در نظر گرفته شد، اظهار کرد: خوشبختانه در سال 94 یارانه نان در مقایسه با سال گذشته 17 درصد رشد کرد.
ملک با عنوان به اینکه در حال حاضر انبارهای گندم  سه استان 3 برابر ظرفیت خود گندم ذخیره کرده است، افزود: گندم و آرد مناسب را در اختیار فرماندار قرار می دهیم تا با شناختی که دارند مدیریت کنند.
وی تصریح کرد: بی امکانات ترین نانواها می توانند با کیفیت ترین نان را در اختیار مردم قرار دهند در این مسیر باید بهداشت و بازرسان نظارت کامل داشته باشند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور همچنین با اذعان به آنکه جوش شیرین از نانوایی ها حذف شد اما افزودنی دیگری به نام "جوهر قند یا بلنک" را بعضی از نانوایی ها جایگزین کردند که این ماده بسیار سمی و کشنده است و نباید استفاده شود، تأکید کرد: بهداشت باید در این زمینه حساس باشد و اگر استفاده شود در نهایت منجر به مرگ خواهد شد.
ملک با اشاره به اینکه آرد سفید می تواند باعث دیابت شود همه نان ها باید دارای فیبر باشند، گفت: باید روی کیسه های آرد حداقل 6 درصد سبوس نوشته شده باشد و اگر بیشتر از 18 درصد باشد باید کیسه آرد برگردانده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در باره تشکیل نانوایی های سیار ابراز کرد: نانوایی ها باید دوگانه سوز شوند و همچنین نانوایی های سیار تشکیل شود تا در صورت بحران مثلا در جاهایی که پل تخریب می شود و یا مناطق صعب العبور هر لحظه در آماده باش برای تهیه نان باشیم.
ملک اضافه کرد: نانوایی هایی که جواز کسب ندارند نباید کار کنند و این نیاز به نظارت همگانی دارد.
این مسئول از برگزاری جشنواره نان در بهمن ماه امسال در قائم‌شهر یا بابل خبر داد و گفت: همه نانواهایی که صبح زود از خواب بیدار می شوند و جلوی کوره آتش  کار می کنند نیاز به تقدیر دارند.

 ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار