در گفتگو با تابناک تهران مطرح شد؛
تابناک تهران- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: تاکنون 240 هزار گواهی امضای الکترونیکی در سراسر کشور ثبت کردیم. تهران 68 هزار مورد و بیشترین میزان امضاهای ثبت شده را دارد.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ 23 November 2015
محمدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره زمان الزام امضاهای الکترونیک اظهار داشت: اگرچه الزام در برخی کشورهای دنیا وجود دارد اما در ایران اینگونه نیست.فقط مردم باید مزایای این امضا را بدانند. امروز دفاتر اسناد رسمی آمادگی دارند تا هر شهروندی به آن ها مراجعه می کند خدمات امضای الکترونیک را به آن ها ارایه کنند.

وی ادامه داد: امضای الکترونیک به روش کدگذاری است و به هیج وجه امکان جعل و یا تخلف در آن وجود ندارد.
 
دشتی اردکانی درباره قیمت صدور این امضا هم گفت: قیمت برای افراد حقیق و حقوقی متفاوت بوده و  از 27 هزار تومان تا 35 هزار تومان متفاوت است. ۲ هزار دفتر اسناد رسمی توانایی صدور گواهی امضا و اعطای «توکن» را دارند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره میزان صدور امضا در دفاتر سراسر کشور و همچنین پایتخت افزود: تاکنون 240 هزار گواهی امضا در سراسر کشور ثبت کردیم. تهران 68 هزار مورد و بیشترین میزان امضاهای ثبت شده را دارد.

وی گفت: حدود 70 دفتر خدمات قضایی در تهران وجود دارد که هم خدمات قضایی و هم خدمات ثبتی را انجام می دهند.

دشتی اردکانی درباره خدمات کانون سردفتران و دفتریاران به کمیته امداد گفت: سال 90 با کمیته امداد امام خمینی تفاهم نامه ای را امضا کردیم که براساس آن کلیه دفاتر اسناد رسمی در کشور برای هر مددجویی که از طرف کمیته امداد معرفی می شود (هر نفر تا سقف 100 هزار تومان) سند بزنند. این برنامه دوساله بود که مجدد اواخر سال 92 تا 94 تمدید شد.

وی افزود: آماری که در سراسر کشور داریم نشان می دهد سقف پرداختی ها از سوی سردفتران به مددجویان رعایت شده است حتی در بعضی دفاتر از 100 هزار تومان هم بیشتر خدمات ارائه داده اند.



 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار