معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از هزینه اعتباربیش از 18هزار میلیارد ریال برای پروژه های آب و خاک این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۳۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 26 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از هزینه اعتباربیش از 18هزار میلیارد ریال برای پروژه های آب و خاک این استان خبرداد.
علی مراد اکبری روز چهارشنبه درجریان بازدید از پروژه شبکه زهکشی میمه در شهرستان دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: پروژه های بزرگی چون سامانه گرمسیری با 30هزار هکتار اراضی تحت پوشش از ایوان تا موسیان و طرح 50هزار هکتاری عین خوش،فکه و دشت عباس از مهم ترین این پروژه های هستند.
وی از چهار هزار میلیارد ریال قراردادهای منعقد شده آب وخاک در ایلام خبرداد وگفت: بیش از 30هزار هکتار هم اکنون در حال اجراست و تلاش می شود در یک برنامه زمان بندی پنج ساله مابقی اراضی به شبکه آبیاری تحت فشار تبدیل کنیم.
وی از اجرای آبیاری تحت فشار در سطح یک هزار هکتار از اراضی استان خبرداد و گفت: کار 300هکتار از این مقدار تکمیل و مابقی نیز در دست اجراست.
وی از اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی در 100 هزار هکتار از اراضی ایلام خبر داد و اضافه کرد: 50 هزار هکتار از این اراضی در حوزه آبخور سد کرخه، 30 هزار هکتار در آبخور رودخانه های محلی و سامانه انتقال و 20 هزار هکتار نیز در رودخانه های حوزه میانی است که توسط عوامل و منابع استانی تامین آب می شود.
اکبری با اشاره به اجرای این برنامه ها در طول پنج سال آینده تصریح کرد: برای توسعه شبکه های فرعی بیش از 80 هزار هکتار از اراضی آبخور سد کرخه، رودخانه های محلی و سامانه انتقال از محل 10 میلیارد دلار تامین اعتبار شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از شروع عملیات اجرایی پروژه های زهکشی در دشت عباس، میمه و رودخانه های محلی استان ایلام خبر داد و گفت: تلاش می شود شبکه زهکشی میمه با 120 میلیارد ریال اعتبار در سطح 2000 هکتار ظرف یک تا دو سال به بهره برداری برسد.
وی به تصویب بودجه 420 میلیارد ریالی جهت اجرای پروژه آب های محلی ایلام اشاره و بیان کرد: از این مبلغ تاکنون 100 میلیارد ریال برای شبکه های زهکشی میمه و کنگیر اختصاص یافته است و مابقی پروژه ها نیز بر اساس پیشرفت تأمین اعتبار می شود.
اکبری از شروع عملیات اجرایی شبکه زهکشی دویرج در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این پروژه در سطح هشت هزار و 500هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش سد دویرج عملیاتی می شود.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از بهره برداران خواست در جهت بهینه مصرف آب با رویکرد سیستم های نوین آبیاری اهتمام داشته باشند.
وی تاکید کرد: تنوع اقلیم، منابع آب و خاک، ظرفیت های منطقه، منابع انسانی و همجواری ایلام با کشور عراق همه از عواملی هستند که در توسعه استان،امنیت غذایی،تولید وصادرات غذا نقشی مهم دارند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار