رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس خبر داد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس از تشکیل هشت تعاونی با عضویت 200 نفر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 29 November 2015

عبدالله‌ عرب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای 287 تعاونی ثبت شده است که از این تعداد 95 تعاونی با سرمایه 6 میلیارد و 800 میلیون تومان فعال است.

 وی گفت: سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه بخش ترویج، آموزش و تشکیل تعاونی‌ها فعالیت دارد که در این ارتباط از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10 دوره آموزشی با 820 نفر ساعت ویژه مدیران و اعضای تعاونی‌ها برگزار و آموزش‌های عمومی و تخصصی با هدف افزایش سطح آگاهی و دانش مدیران و اعضای تعاونی‌ها، ارائه شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس از تشکیل هشت تعاونی با عضویت 200 نفر از ابتدای امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: دو تعاونی خدمات، دو تعاونی تولیدی، یک تعاونی کشاورزی، یک تعاونی زنان، یک تعاونی فراگیر ملی و یک تعاونی عمرانی از ابتدای امسال در شهرستان فردوس تشکیل شده است.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار و 600 نفر از مردم شهرستان فردوس عضو تعاونی‌های مختلف در این شهرستان هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 28 تعاونی در حوزه خدمات، 22 تعاونی در بخش کشاورزی، 16 تعاونی در بخش صنعت، 16 تعاونی در بخش مصرف و 13 تعاونی نیز در بخش مسکن فعال است.

وی به نقش موثر تعاونی‌ها در فرآیند تولید اشاره کرد و یادآور شد: تعاونی‌ها نقش بسزایی در تولید دارند چرا که خیلی از افراد نمی‌توانند به تنهایی و با سرمایه اندک وارد چرخه تولید شوند ولی در صورت تشکیل تعاونی و ورود به کار گروهی، سرمایه‌های اندک با افکار متفاوت در کنارهم قرار گرفته و در قالب تعاونی بهتر می‌توانند کار را پیش ببرند.

تشکیل نخستین تعاونی فراگیر ملی دهستانی در فردوس

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: نخستین تعاونی فراگیر ملی دهستانی این شهرستان در روستای خانیک تشکیل و هدف از تشکیل این تعاونی حمایت از سه دهک اول جامعه است چرا که در تشکیل تعاونی فراگیر ملی باید 70 درصد اعضا از سه دهک اول جامعه باشند.

عرب‌نژاد همچنین به تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های مسکن مهر باید وضعیت خود را مشخص و تا پایان سال نسبت به انحلال تعاونی خود اقدام کنند.

وی همچنین به تشکیل تعاونی توسعه روستایی تدبیر اسلامیه با عضویت 133 نفر اشاره و تصریح کرد: برای جذب اعضای این تعاونی و تشکیل آن زحمات زیادی کشیده شده و با توجه به اینکه شهرستان فردوس تنها شهرستانی است که این تعاونی با هدف توسعه روستا و مشارکت روستائیان در امور اقتصادی تشکیل شده است، می‌طلبد که مسئولان استانی نسبت به پرداخت تسهیلات لازم برای راه‌اندازی گاوداری صنعتی در باغشهر اسلامیه مساعدت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس، مشارکت در برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون در مرکز استان، برگزاری همایش و سمینارهای مختلف و نیز برگزاری مسابقه ترویجی با موضوع تعاون، تجلیل از تعاونی‌ها و تعاون‌گران برتر، توزیع بروشور آموزشی بین اعضای تعاونی‌ها، اجرای 151 مورد بازرسی، نظارت بر انتخابات و مجامع تعاونی‌ها از ابتدای امسال را از دیگر فعالیت‌های این اداره در حوزه تعاون اعلام کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار