در دیدار معاون وزیر کشور با مراجع تقلید عنوان شد:
برخی از افراد گمان می‌کنند مانند سال گذشته بدون ویزا می‌توانند از کشور خارج شوند، دولت عراق اجازه نمی‌دهد هیچ زائری بدون ویزا به کشور عراق سفر کند. پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک‌میلیون و 600هزار نفر از کشور ایران برای حضور در مراسم اربعین وارد کشور عراق شوند.
کد خبر: ۱۳۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 29 November 2015
به گزارش تابناک قم، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس سازمان حج و زیارت در سفر به قم با مراجع تقلید دیدار کردند.

دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی با نماینده آیت‌الله سیستانی از برنامه‌های ذوالفقاری و اوحدی در سفر به شهر قم بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در این دیدارها به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت اعزام زائران به کشور عراق پرداخت.

زائران اربعین حسینی بیمه می شوند

حسین ذوالفقاری با اشاره به بحث بهداشت و درمان زائران ایرانی در عراق و هزینه های درمانی در بیمارستان های این کشور گفت: هلال احمر ایران در عراق مسوولیت اقدام های درمانی سرپایی را بر عهده دارد که امکانات خوبی را نیز در عراق مستقر کرده است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به بیمارستان های عراق مراجعه می کنند هزینه جداگانه ای دارند اظهار داشت: خیلی از زائران کار بیمه خود را انجام نداده اند و تعدادی نیز در مرزها خود را بیمه کردند. 

معاون وزیر کشور تصریح کرد: هفته گذشته وزارت کشور پیشنهادی را به دولت داد تا مبلغی برای بیمه زائران اربعین حسینی تخصیص یابد که ظرف امروز و فردا این پیشنهاد توسط سازمان حج و زیارت و وزارت کشور عملیاتی می شود و این بیمه به صورت بی نام صورت می گیرد تا هزینه های بیمارستانی در حد امکان تامین شود. 

ارسال 90 تن دارو به عراق

وی افزود: تعداد زیادی آمبولانس به کشور عراق فرستاده شده و حدود 90‌تن دارو نیز ارسال شده است، اسکان در عراق توسط کشور ایران سه برابر شده و برای 195 هزار نفر محل اسکان تهیه شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه وحدت مناسبی در راستای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در کشورمان وجود دارد، بیان کرد: در داخل کشورمان نیز استاندارها کمک کردند و همه استان‌های سراسر کشور در حال ارسال کمک به کشور عراق هستند، ستادی در استان‌ها به ریاست استاندارها شکل گرفت و اقدامات بسیار ویژه‌ای برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در حال انجام است.

وی گفت: تاکنون امنیت زائران اربعین به خوبی تأمین شده و هیچ‌گونه حادثه‌ای به‌وجود نیامده  و از همه امکانات در راستای تأمین امنیت استفاده می‌کنیم.

خروج از کشور بدون گذرنامه امکان‌پذیر نیست

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به مشکلات سال گذشته به دلیل رعایت نکردن قانون ویزا توسط برخی از زائران خاطرنشان کرد: امسال بر اساس اعلام‌های قطعی، خروج از کشور بدون داشتن گذرنامه و ویزا به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار کرد: تنها مشکلی که تاکنون پیش آمده عبور بی‌ویزا و گذرنامه چند نفر از مرز بود که تعدادی از آنها افغانستانی بودند که با سوء استفاده از ازدحام جمعیت روی داد و البته ما اعلام می‌کنیم که هیچ حمایت سیاسی و کنسولی از افرادی که بدون مدارک لازم از مرز خارج می‌شوند صورت نخواهد گرفت.

رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به اینکه برخی از افراد گمان می‌کنند مانند سال گذشته بدون ویزا می‌توانند از کشور خارج شوند، گفت: دولت عراق اجازه نمی‌دهد هیچ زائری بدون ویزا به کشور عراق سفر کند.

صدور یک میلیون و 455 هزار ویزا

وی بیان کرد: تا روز گذشته حدود یک میلیون و 455 هزار ویزا صادر شده است که یک میلیون و 300 هزار نفر از زائران حسینی به عراق رفته‌اند و روز گذشته 105 هزار نفر از مرز خارج شده‌اند.

ذوالفقاری با بیان اینکه 200 هزار ویزای عراق برای پیاده‌روی اربعین تا فردا صادر می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک‌میلیون و 600هزار نفر از کشور ایران برای حضور در مراسم اربعین وارد کشور عراق شوند که در این زمینه از همه امکانات موجود برای رفاه حال زائران استفاده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار