استاندار آذربایجان غربی از طرح عملیاتی انتقال آب به دریاچه ارومیه از طریق مجرای اتصال رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب بازدید کرد.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷ 01 December 2015

تابناک آذربایجان غربی: استانداری آذربایجان غربی، در این بازدید مهندس سعادت از روند عملیات اجرایی و چگونگی عملیاتی شدن انتقال آب به دریاچه ارومیه از طریق اجرای طرح اتصال رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود بازدید و در جریان جزییات این طرح قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در این یازدید با بیان اینکه این طرح به طول 25 کیلومتر اجرایی شده است، گفت: نخستین مرحله از رهاسازی آب از سد بوکان در این مجرا انجام شده و در راستای احیای دریاچه ارومیه به این دریاچه هدایت می شود.

وی افزود: زرینه رود یکی از رودهای مهم در استان بوده و میاندوآب هم به دلیل دارا بودن شرایط ویژه، نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه دارند.

سعادت با ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن دیگر طرح های احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: امیدواریم دیگر طرح ها نیز هرچه سریعتر عملیاتی شود تا شاهد احیای دریاچه ارومیه بوده و در کنار آن نیز شاهد تحقق کشاورزی نوین باشیم.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه برای محدود کردن کشاورزی نیست، گفت: ما در کنار احیای دریاچه ارومیه می خواهیم شاهد تحقق کشاورزی نوین و بهره وری کشاورزان باشیم.

گفتنی است پروژه اتصال رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود به طول 27 کیلومتر در راستای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و با هدف کاهش سطح تبخیر ورود آب به پیکره اصلی دریاچه ارومیه در کوتاهترین زمان، افزایش و بهینه کرد و شیب و سرعت جریان کاهش میزان رسوب گذاری و جلوگیری از هدر رفت آب اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار