مدیر موسسه مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار از تربیت 960 قرآن‌پژوه و مربی قرآنی در رشته‌های مختلف در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹ 14 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از فارس، فهیمه محسنی‌ثانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه مجوز ایجاد این موسسه در سال 86 توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است، اظهار کرد: از همان ابتدای تاسیس این مرکز شاهد استقبال جوانان علاقه‌مند به فرهنگ قرآنی بودیم که در همین راستا تاکنون بیش از 960 قرآن‌آموز در این موسسه به عنوان مربی قرآن کریم تربیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قرآن در این مرکز در پنج رشته تربیت مربی روخوانی قرآن کریم، «تربیت‌ مربی تجوید، وقف، حفظ پیش دبستانی و حفظ کل قرآن کریم» به دانشجویان ارائه می‌شود، تصریح کرد: دانشجویان این مرکز پس از فارغ‌التحصیلی در موسسات مختلف قرآنی، مهدهای کودک و آموزش و پرورش به عنوان مربی قرآنی مشغول به تدریس می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز بخش زیادی از مربیان قرآن کریم در سطح روستاها، بخش‌ها و موسسات قرآنی سطح شهرستان از دانشجویان این مرکز بوده‌اند، گفت: یکی از اقداماتی که مرکز در دستور کار خود قرار داده مسئله ورود به حوزه فرهنگی شهرستان به عنوان یک دغدغه است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 18 طرح و پروژه فرهنگی کاربردی توسط این مرکز طراحی و به وزارت ارشاد ارائه شده است، یادآور شد: خوشبختانه همه طرح‌های فرهنگی امروز در سطح کشور توسط موسسات فرهنگی و قرآنی مختلف به اجرا درآمده که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

محسنی‌ثانی با اشاره به پیگیری‌های موسسه برای ایجاد دانشگاه علمی و کاربردی علوم قرآنی نیز گفت: یکی از طرح‌های فرهنگی که توسط مرکز به وزارت ارشاد پیشنهاد شده مسئله تاسیس دانشگاه علمی کاربردی علوم قرآنی با محوریت تلفیق رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ قرآن کریم و فرهنگ اسلامی است.

مدیر موسسه مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار با بیان اینکه ایجاد این مراکز و موسسات فرهنگی - هنری قرآن و عترت در ترویج فرهنگ قرآنی و تامین مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت جوان اسلامی موثر است، گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی که در سطح شهرستان توسط مرکز در راستای تامین مطالبات مقام معظم رهبری در حال پیگیری و اجراست، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی مانند مهارت‌های زندگی، تربیت اسلامی فرزندان و کارگاه‌های تخصصی قرآن، تفسیر، اخلاق و پاسخگویی به شبهات دینی با حضور اساتید ملی و بین‌المللی برای جوانان و خانواده‌هاست.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه پیگیری‌های متعددی توسط مرکز در سه سال گذشته برای ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان صورت گرفته است، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در زمینه ارتقای فرهنگ قرآنی و دینی در شهرستان صورت گرفته ایجاد موسسه قرآنی خورشید رضوان زیر نظر همین مجموعه بود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما آموزش کودکان و گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح روستاهای محروم و دور افتاده است، تصریح کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی در سطح روستاها و مناطق محروم روبه رو شد که در همین راستا توانستیم استعدادهای قرآنی خوبی در سنین 4 تا 15 سال در سطح روستاهای شهرستان شناسایی کنیم که نمونه آن یک بانوی 27 ساله نابینا بود که موفق به حفظ کل قرآن کریم شده بود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم فرهنگی موسسه ایجاد کتابخانه‌ای با 4 هزار و 500 کتاب در زمینه‌های مختلف است، تصریح کرد: این کتابخانه در محل مقبره "آیت‌الله فقیه سبزواری" از علمای بزرگ شیعه ایجاد شده که در سطح کتابخانه‌های مشارکتی به واسطه این نوع ابتکار عمل به نوبه خود نمونه است.

محسنی‌ثانی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ارشاد در سطح شهرستان افزود: دبیرخانه این مسابقات از سوی اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی و همچنین ارشاد شهرستان سبزوار به موسسه واگذار شده که امیدواریم بتوانیم این مسابقات را با اقبال گسترده همشهریان به نحو مطلوب برگزار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار