سخنران حرم مطهر رضوی گفت: جوانان اگر می‌خواهید در این دنیا به صخره نخورید زیرا که دریای عمیق است، نگاه به نور اباعبدالله بیندازید که نور هدایت و کشتی نجات است.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 02 December 2015
حجت‌الاسلام سید حسین مومنی در سالروز اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی و در جمع زائران و مجاوران بارگاه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: جوانان اگر می‌خواهید در این دنیا به صخره نخورید زیرا که دریای عمیق است، نگاه به نور اباعبدالله بیندازید که نور هدایت و کشتی نجات است.

این سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: پیامبر فرمودند خداوند برای حسین(ع) معرفت عمیقی در مومن قرار می‌دهد، لذا غیرارادی اسیر خانه حسین می‌شوید.

وی با بیان اینکه میلیون‌ها نفر به عشق امام حسین(ع) در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی شرکت می‌کنند، افزود: در تمام زیارت‌ها زیارت امام حسین(ع) از ثواب خاصی برخودار است و بعد از زیارت امام حسین(ع) بالاترین ثواب زیارت، زیارت امام رضا(ع) است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) آثار و برکات زیادی دارد، گفت: اگر خداوند بنده‌ای را دوست دارد، دو نعمت بر قلبش قرار می‌دهد، نخست محبت امام حسین(ع) را در دلش و دوم محبت زیارت آن حضرت را در قلبش قرار می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: در روایتی دیگر آمده است، چهار چیز خداوند به امام حسین(ع) اعطا کرده است، ائمه را نسل امام حسین(ع) قرار داده، هر کسی برود کربلا و برگردد دوران عمر او حساب نمی‌شود و خداوند به وی طول عمر می‌دهد، هیچ خاکی را حق ندارید بخورید جز تربت حرم امام حسین(ع) و چهارم هر کجا دعا کنید ممکن است مستجاب یا رد شود اما روایت می‌فرماید محال است در حرم اباعبدالله دستی به آسمان بلند شود و بدون استجابت باز گردد.

حجت‌الاسلام مومنی تاکید کرد: گریه جز بر امام حسین(ع) معنا ندارد، امام رضا فرمودند برای حسین(ع) زیاد گریه کنید.

این سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر روایت امام رضا(ع) در ارتباط با گریه و اشک بر امام حسین(ع) گفت: آن حضرت می‌فرماید اگر بر امام حسین(ع) گریه کردید و اشک‌ها بر گونه‌هایتان جاری شد، خداوند تمام گناهان شما را می‌بخشد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار