کد خبر: ۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹ 28 January 2015
مدیر مرکز آموزش بازرگانی مازندران از برگزاری همایش کاربردی بررسی فرصت‌های جدید تجارت با روسیه در ساری خبر داد.

به گزارش تابناک - مازندران به نقل از فارس، ایمان قاضی‌پور، گفت: همایش کاربردی بررسی فرصت‌های جدید تجارت ایران و روسیه با هدف پدید آمدن فرصت‌های مضاعف صادرات کالا و خدمات ایرانی به کشورهای همسایه از جمله عراق، روسیه و سایر کشورهای حوزه CIS، فردا با حضور مسئولان عالی‌رتبه اقتصادی و رایزن‌های تجاری ایران و روسیه در ساری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از شرکت‌های معتبر با همکاری مرکز آموزش بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سلسله همایش‌های کاربردی تجارت با کشورهای فوق را در دستور کار دارد.

مدیر مرکز آموزش و بازرگانی مازندران ادامه داد: این‌ همایش با حضور تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، مدیران مرکز اقتصادی و مسئولان تجاری برگزار می‌شود که ضمن بررسی راهکارهای حضور و افزایش سهم بازار کالاها و خدمات ایرانی در کشور هدف، نحوه استفاده گسترده از شرایط و تحولات اخیر، با رویکرد افزایش تراز تجاری ارائه می‌شود.

قاضی‌پور درباره اهمیت همایش مذکور، به فارس گفت: با توجه به تحریم کشور روسیه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، این همایش رویدادی است که فرصت‌های منحصربه‌فرد برای حضور کالا و خدمات ایرانی در کشور روسیه را فراهم کرده است.

وی با اشاره به محورهای مختلف همایش، تصریح کرد: بررسی فرصت‌های روز و آتی تجارت با روسیه، پیش‌بینی نیاز بنگاه‌‎های ایرانی برای تجارت با روسیه، بررسی روش‌های پرداخت و مسائل بانکی، معرفی نیازهای کالایی بازار روسیه، معرفی وسعت و حجم مبادلات بازار مشترک ایران و روسیه و شناخت نهادهای تجاری و معرفی نمایشگاه‌های معتبر روسیه از جمله اهداف همایش است.

شناخت روش‌های مناسب حمل و نقل کالاهای ایرانی به روسیه، معرفی کالاهای برتر ایرانی برای تجارت با روسیه و آشنایی با استانداردهای کالایی و خدمات بازار روسیه از دیگر مواردی بود که مدیر مرکز آموزش بازرگانی مازندران برای نشست با تجار و رایزن‌های تجاری ایران و روسیه عنوان کرد.

این مدیر بازرگانی درباره سخنرانان همایش نیز اظهار کرد: معاون رایزن بازرگانی روسیه در ایران و رایزن سابق بازرگانی ایران در روسیه از سخنرانان گردهمایی هستند و سخنرانی‌های تخصصی نیز در حوزه‌های بانک، صادرات، نیازهای بازار روسیه، حمل و نقل، بیمه و ... است.

قاضی‌پور بیان کرد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گیلان، معاون سابق بانک ملی ایران در مسکو، رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان و نایب رئیس اول اتاق بازرگانی استان گلستان از جمله سخنرانان بخش تخصصی همایش هستند.

وی در پایان گفت: بخش پایانی همایش نیز به پرسش و پاسخ در حوزه‌های مختلف همایش اختصاص داده شده تا کارایی بهتری داشته باشد.

به گزارش فارس، همایش کاربردی بررسی فرصت‌های جدید تجارت با روسیه، پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه جاری از 9 صبح تا 16 در سالن شهید سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار