همزمان با اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش ندای لبیک یا حسین (ع) در نقاط مختلف استان همدان طنین انداز شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 03 December 2015

 همزمان با اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش ندای لبیک یا حسین (ع) در نقاط مختلف استان همدان طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا،در اجتماع باشکوه عزاداران اربعین حسینی که در میدان امام خمینی (ره) شهر همدان با حضور استاندار همدان، جمعی از مسئولان و مردم مومن و خداجوی همدان برگزار شد عزاداران حسینی (ع)ندای لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا زینب (س) سر دادند.

عاشقان و شیفتگان حسینی (ع) با وجود بارش باران از شش میدان اصلی شهر همدان حرکت کرده و در میدان امام خمینی (ره ) این شهر تجمع کردند.

مردم مومن همدان در این اجتماع باشکوه با سینه زنی و زمزمه یا حسین (ع) ارادت خود را به سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کردند.

حضور جوانان، نوجوانان، زنان و مردان و اقشار مختلف در این اجتماع باشکوه جلوه خاصی به این مراسم بخشیده است.

در پایان این مراسم و در آستانه اذان ظهر عزاداران حسینی (ع) و مردم مومن همدان زیارت اربعین را قرائت کردند.

همچنین امروز کاروان عزاداری اربعین حسینی با عنوان انجمن نغمه سرایان اهل بیت (ع) همدان مسیر خیابان پاسداران، شریعتی، بلوار کاشانی و میدان امام زاده عبدالله را طی کردند و به عزاداری پرداختند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تجمع مردمی با هدف ایجاد بصیرت، تبیین فرهنگ عاشورا، عدالت محوری، ظلم ستیزی، محوریت حاکمیت اسلامی و ولایت در جامعه برگزار می شود.
حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه در راستای برگزاری تجمع بزرگ اربعین حسینی برنامه ریزی های خوبی در استان شکل گرفته است گفت: علاوه بر هماهنگی نسبت به حضور عزاداران حسینی در پیاده روی اربعین در کربلا، برنامه ریزی برای تجمع عظیم عزاداران در استان نیز انجام شده است.

به گفته وی 20 هیات مذهبی برپایی عزاداری در روز اربعین را عهده داشتند و ۵۰۰ برنامه برای برپایی مراسم عزاداری هیات های حسینی در اربعین برگزار می شود و ۱۲ برنامه برای برگزاری متمرکز اربعین در شهرها و مراکز پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار