مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند:
مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند با بیان اینکه بیش از 6 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند، گفت: بیشترین معلولان در این مرکز ذهنی و کم‌ترین معلولان اعصاب و روان هستند.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ 03 December 2015


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شرفی در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار داشت: هدف ما در حوزه توانبخشی افزایش فعالیت اجتماعی معلولان است.

وی گفت: استخدام سه درصد از معلولان در قانون حمایت از معلولان دیده شده است که نیاز به همراهی همه دستگاه‌ها دارد تا توانایی معلولان را ببینند.

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند با بیان اینکه مناسب‌سازی مبلمان شهری برای معلولان کافی نیست، افزود: اگر وضعیت شهر برای معلولان مناسب نباشد از حضور آن‌ها در شهر جلوگیری می‌شود.

شرفی با بیان اینکه بیش از 6 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح کرد: بیشترین معلولان در این مرکز ذهنی و کم‌ترین معلولان اعصاب و روان هستند.

وی با بیان اینکه 21 مرکز در شهرستان به معلولان خدمات ارائه می‌دهد، ادامه داد: شاخص‌ترین این مراکز، مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بوده که 263 معلول را زیر پوشش خود قرار داده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: اعتقاد ما بر این است که معلول غیر از درد معلولیت نباید دغدغه دیگری داشته باشد.

حجت‎الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی با بیان اینکه معلولان قابلیت‌های زیادی دارند، افزود: بعضی از معلولان 10 برابر یک انسان سالم ظرفیت دارند، بنابراین باید معلولان خود را باور کنند و جامعه نیز معلولان را باور کند.

محمد امینی‎نصرآباد یکی از معلولان جسمی و حرکتی در این دیدار گفت: اشتغال و نامناسب‌‌سازی اماکن برای عبور و مرور معلولان یکی از مشکلات اساسی برای معلولان است.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند مشکل از معلول است که باید خود را با جامعه تطبیق دهند اما اکنون به نظر می‌رسد مشکل از جامعه است، یعنی جامعه باید این قشر از شهروندان حقوق شهروندی را در نظر بگیرد.

امینی ادامه داد: باید مکانی برای عبور و مرور معلولان در نظر گرفته شود، همچنین سه تشکل جامعه معلولان جسمی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان در یک مکان دایر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار