رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی، گفت: سارق سایبری که با فعال کردن رمز دوم عابر بانک از حساب‌های بانکی شهروندان برداشت غیرمجاز می‌کرد دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶ 03 December 2015


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، سرهنگ سید غلامرضا حسینی با اشاره به گزارش رسیده در مورد برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش موضوع توسط پلیس فتا پیگیری شد.

وی ادامه داد: مهندسان فضای سایبری تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند که دریافتند برداشت از حساب شاکی از طریق خرید اینترنتی انجام شده و فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکی و فعال کردن رمز دوم اقدام به خرید شارژ از حساب وی کرده‌اند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان، تصریح کرد: با انجام اقدامات سایبری متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد که متهم با ارائه مدارک موجود در پرونده به جرم خود اعتراف کرد و گفت کنار دستگاه خودپرداز رفتم تا از کارتم پول برداشت کنم ،شاکی از من خواست تا با استفاده از کارت عابرش برای او پول برداشت کنم که در همان لحظه رمز دوم حسابش را فعال کردم و از این طریق خرید اینترنتی انجام می دادم.

حسینی با تأکید بر این که فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد ، افزود: مردم در استفاده از کارت‌های عابر بانک با دقت عمل کرده و از تحویل اطلاعات خود به دیگران پرهیز کنند.

دستگيري باند سارقان ظروف عتیقه در" قائن "

سرهنگ علیرضا امیر آبادی زاده فرمانده انتظامي شهرستان قاین از دستگيري سه سارق و کشف 120 کیلو ظروف عتیقه در این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مقادیر زیادی ظروف مسی و چدن قدیمی از داخل منزلش،دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان قاین اظهار کرد: مأموران در جريان رسيدگي به پرونده با اشرافيت کامل اطلاعاتي و با استفاده از منابع و مخبرين، موفق به شناسايي باند سارقان در اين شهرستان شدند و ضمن هماهنگي با مراجع قضائي متهمان را در اقدامي عملياتي دستگير کردند .

امیرآبادی زاده تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به سرقت 120 کیلو ظروف مس ، چدن و رویی قدیمی اعتراف کردند .

وی از همکاري مردم با پلیس قدرداني کرد و مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 را پل ارتباطي مردم با پليس در اجراي طرح هاي ارتقاي امنيت و برخورد با مخلان امنيت اجتماعي در اين شهرستان عنوان کرد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار