استقبال مردم از طرح هر خانه یک درخت
مردم طی تماسی با این سازمان، آمادگی خود را برای کاشت درخت در منازل خود اعلام و سپس ماموران سازمان پارک ها به صورت رایگان در این منازل اقدام به کاشت نهال می کنند.
کد خبر: ۱۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ 15 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: کرج در سال ها نه چندان دور به عنوان باغ شهری خوش آب و هوا و سرسبز شناخته می شد.
این در حالی است که طی سال های اخیر و به دلیل ساخت و سازهای بی رویه، تخریب غیر قانونی درختان و کاربری های غیر مجاز اراضی باغی و زراعی، بخش اعظم درختان سبز کرج از بین رفت.
توسعه فضای سبز و احیای باغ های کرج در حال حاضر به عنوان یکی از دغدغه های اصلی دستگاه های مرتبط در مرکز استان البرز به شمار می آید.
در همین راستا برخی از مسئولان ارشد استان البرز هشدارهای صریحی را بیان کرده و حتی آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و خطیب نماز جمعه کرج به صراحت گفته است که تا من هستم، اجازه تخریب درخت ها و تغییر کاربری باغ ها و اراضی کشاورزی را نمی دهد.
از سوی دیگر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج به مناسبت هفته درختکاری طرح هایی را اجرا کرد که از جمله آنها می توان به اجرای طرح هر خانه یک درخت اشاره کرد.
بر اساس این طرح، مردم طی تماسی با این سازمان، آمادگی خود را برای کاشت درخت در منازل خود اعلام و سپس ماموران سازمان پارک ها به صورت رایگان در این منازل اقدام به کاشت نهال می کنند.
بر اساس گزارش های رسیده، مردم کرج از اجرای این طرح استقبال چشم گیری داشتند.
از سوی دیگر عباس زارع رئیس سازمان پارک های شهرداری کرج از کاشت 3 هزار و 400 اصله نهال به نام شهدا در مرکز استان البرز خبر داده است.
وی می گوید: غرس این تعداد اصله نهال با توافقات بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج و اداره کل بنیاد شهید و امور ایل ثارگران استان البرز انجام می‌شود. در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که این درختان در اراضی جنگل‌کاری باغستان و با نام باغ شهدا ایجاد شود. 
ضمن اینکه معاون منابع طبیعی و آبخیتقزداری استان البرز از غرس 150 هزار اصله نهال به صورت رایگان در این استان خبر داده و می گوید: بخش اصی این طرح در کرج اجرا شد.
مهدی فتحی، به غیر از توزیع نهال های میوه، از نهال های کاج، زبان گنجشک، تبریزی، اقاقیا، سرو خمره ای به عنوان گونه های یاد کرد که بیشترین تقاضا را داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار