دیدار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان حج و زیارت با مراجع تقلید، برگزاری دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران کشور و جلسه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، از جمله رویدادهای حوزوی هفته گذشته در استان قم بود.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 05 December 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) گفت: خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برکات و ثواب غیرقابل وصفی دارد.

** آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برگزاری پیاده روی اربعین حسینی(ع) برای شیعه و مملکت ما اسباب عزت است.

** آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در دیدار معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس سازمان حج و زیارت گفت: انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باید در شان نظام جمهوری اسلامی ایران در کمال آزادی و حفظ آرای مردم برگزار شود.

** آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، نیز در دیدار با معاون وزیر کشور گفت: انجام کارفرهنگی برای زائران اربعین حسینی(ع) بسیار مهم است تا آنها به صورت انسان های وارسته از این مراسم بازگردند.

** آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، با تقدیر از مسئولان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) گفت: تامین امنیت برای زائرانی که به عشق حضرت سیدالشهدا(ع) عازم کربلای معلی شدند بسیار حائز اهمیت است. 

** آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) و اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: باید تلاش کنیم سال به سال آیین اربعین حسینی(ع) با رونق بیشتری برگزار شود و دولت نیز تلاش خوبی برای تامین نیازهای زائران اربعین حسینی(ع) داشته است.

** آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم، در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همکاری های ایران و عراق با نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و موافقت طرفین (دولت ایران و عراق) استمرار و جمهوری اسلامی ایران بر امنیت عتبات عالیات نظارت داشته باشد. 

** حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران، در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عشق به خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) در نزد مردم عراق به یک فرهنگ تبدیل شده است.

** آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در درس خارج اصول خود گفت: متاسفانه بسیاری از خرافاتی که امروز در میان عوام، جنبه دینی و مذهبی پیدا کرده، کار جاهل متنسک است که با وارد کردن خرافات به دین خیال می کند این عمل خدمت به دین است.

** آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دیدار سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: راهپیمایی و آیین با عظمت اربعین موجب عزت اسلام بویژه مکتب تشیع شده است.

** آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکزفقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار جمعی از بسیجیان سازمان ها و ادارات استان تهران گفت: امروز برخی از شبکه های ماهواره ای منتسب به شیعیان به دنبال تحریف امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) هستند.

** آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در آیین آغاز به کار دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: کشورهای اسلامی به جای اینکه کلمه واحد باشند به جان هم افتاده اند و علیه یکدیگر سم پاشی می کنند و در این شرایط 40 شبکه ماهواره ای سیاسی، دینی و علمی با پول های نفتی علیه تشیع ایجاد شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور نیز در این اجلاس گفت: حوزه های علمیه در انتخابات پیش رو همان طور که تاکنون نیز بوده است پایگاه هیچ شخص و جناحی نخواهد بود و حوزویان تنها باید معیارهای انتخاب اصلح را بیان کنند.

** آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، در دیدار انجمن اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم، فقدان اخلاق را ریشه مشکل های جامعه دانست و گفت: ما وظیفه انتقال معارف اهل بیت(ع) را به جامعه برعهده داریم، متاسفانه شاهد خروجی مناسبی در جامعه نیستیم که سرّش همان فقدان اخلاق است.

** آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، در دیدار سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم گفت: اگر می خواهیم ارزش ها بماند، باید از نیروی انتظامی که مدافع ارزش هاست، حمایت شود.

** حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، رضا استادی و سید محمد جواد علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه و نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در آیین عزاداری به مناسبت اربعین در منزل آیت الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه در قم شرکت کردند.

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت وگویی گفت: علما و اندیشمندان ایران و جهان اسلام، حرکت حیات بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال کنند تا یک منظومه فکری و فرهنگی در برابر تهاجم بی امان آمریکا و غربی ها که علیه اسلام پیش گرفته اند، شکل بگیرد.

** حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پروش، در جلسه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: دو نهاد فرهنگی آموزش و پرورش و حوزه علمیه، مسئول تربیت دینی دانش آموزان هستند.
علیرضا جدایی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه، با ابراز نگرانی نسبت به گسست معرفتی بین نسل های اول و پس از انقلاب اسلامی ایران گفت: مجموعه حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید با هم افزایی این نقص را ترمیم کنند.

** کتاب «خانه دیانت، سرای سیاست» با معرفی و خاطراتی از حوادث تلخ و شیرین بیت امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و کتاب «اوج عزت قم در 328 روز» زمان استقرار امام راحل(ره) بعد از انقلاب در قم توسط محمد رجایی نژاد گردآوری و چاپ شد.

** مراسم باشکوه اربعین حسینی(ع) با حضور گسترده زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این بارگاه ملکوتی، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان(ع) و سایر مساجد، تکایا و حسینیه های استان قم برگزار شد.
همچنین، مراسم باشکوه اربعین حسینی(ع) با حضور طلاب، فضلای حوزه علمیه، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

** آیت الله مهدی هادوی تهرانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم با صدور پیامی، ارتحال مهاجر الی الله دکتر غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان را در حادثه دردناک مِنا تسلیت گفت.

** سید احمد فاضل رئیس دانشکده هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) گفت: این دانشکده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سال تحصیلی 95 - 94 از میان خواهران غیرایرانی دانشجو می پذیرد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار