نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی
اختصاص 3 هزار میلیارد تومان از یارانه به بحث اشتغال جوانان موجب شده تا دولت به طرف حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه و پردرآمدها برود.
کد خبر: ۱۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 15 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در رشت درباره رای مجلس به حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه اظهار کرد: با توجه به کاهش درآمد در بودجه سال 94، سال سختی برای بودجه کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسئله اشتغال در بخش عمرانی بسیار مهم است، افزود: مجلس لایحه دولت در هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال 94 را مورد بررسی قرار داد و مجلس 3 هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی که دولت به طور مستقیم از 42 هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت می‌کرد را به اشتغال جوانان اختصاص داد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در سال 94 به میزان 39 هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم به مردم یارانه پرداخت می‌کند، ادامه داد: اختصاص 3 هزار میلیارد تومان از یارانه به بحث اشتغال جوانان موجب شده تا دولت به طرف حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه و پردرآمدها برود.

وی درآمد بالای 10 میلیون تومان را از دهک‌های بالای جامعه خواند و گفت: مقدار قطعی درآمد افراد دهک‌های بالا برای حذف یارانه مشخص نشده است، اما دولت اجبار دارد تا یارانه افرادی که درآمد بالا دارند را حذف کند.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه حذف یارانه‌ دهک‌های بالای جامعه اولتیماتوم نیست و مجلس به دولت مجوز حذف یارانه‌های افراد پردرآمد را داده است، خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری نیز چنین مجوزی را داشت، اما به آن عمل نکرد و برای ایجاد اشتغال به عنوان امری مهم، مبلغ 3 هزار میلیارد تومان از بودجه یارانه دولت برداشته شد و در بندی از بودجه قرار گرفت و دولت باید به طرف حذف یارانه افراد پردرآمد در سال 94 برود.

وی از اختصاص مجموع 4 هزار میلیارد تومان به بحث اشتغال جوانان در سال 94 خبر داد و یادآور شد: مجلس پیشنهادی در کمیسیون تلفیق آورد که به رای گذاشته شد، مبنی بر اینکه اگر کسی 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته باشد یارانه‌اش حذف شود، اما مجلس دید که این موضوع مورد اعتراض بخش‌های مختلف جامعه قرار گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در زمینه مذکور سریع عقب‌نشینی کرد، گفت: مجلس به لایحه دولت در بودجه 94 توجه نشان داد و دولت انتظار داشت مجلس اقدام دیگری انجام دهد که مجلس تغییرات مذکور را با در نظر گرفتن موضوع اشتغال انجام داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار