کد خبر: ۱۴۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 08 December 2015
مردم ، چشم به مقایسه باز می کنند در باره خدمات در کربلا و مشهد. این نیز تکلیف همه را سنگین می کند و تکلیف آنانی که به کربلا رفتند و خدمت کردند سنگین تر...

زائرانی که از سفر اربعینی به کربلا باز گشتند گفتند و حتی پیش از آنکه آنان بیایند ، خبر هایش آمد که برخی نهادها و تشکل ها و انجمن های مشهد با برپایی موکب های نام و نشان دار به زائران پیاده حسینی خدمت می کردند.

برخی نهادها خود نیز به کار خبر رسانی همت داشتند و تیم رسانه ای هم به همراه برده بودند . شبکه های اجتماعی هم به راه بود تا اگر مردم را امکان و وقت مراجعه به رسانه های رسمی دیداری شنیداری و مکتوب نباشد، گوشی های همراه، خبر را به گوش مردم برسانند.

خبر هایی که مشهدی ها و نهادها و سازمان های مشهد در حماسه کربلایی زائران پیاده نقشی پر رنگ داشتند و موکب هاشان در کربلا برپا بود اما... اما مشهد شهر امام رضا(ع) است.

این جا را به نام جاودانه "مشهد الرضا" می شناسند. این البته به آن معنی نیست که مشهدی ها و نهادها و سازمان هایش "نباید" در کربلا چنین و چنان می کردند بلکه برای تاکید بر روزهای ویژه پیش روست و خواست و مطالبه این که باید در روزهای پایانی صفر، در ایام رحلت حضرت رسول الله(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) و به ویژه امام رضا(ع)، مشهد تمام قد برخیزد.

باید سازمان ها و نهادها برای خود ماموریت فوق العاده تعریف کنند. باید مردمان این دیار که همواره خود را "خانه زادان" حضرت شمس الشموس می خوانند و می دانند و یا "اگر نه خانه زاد، "خانه نشین" سرای خورشیداند کاری کنند که آمدن به مشهد نیز مثل رفتن به کربلا، پرشور و پرشکوه رقم خورد و همان طور که زائران بازگشته از کربلا از "زائرنوازی" عراقی ها می گویند از میهمان نوازی ما هم بگویند و از گستری وسیع خدمت رسانی نهادهای شهر هم تعریف کنند.

این درست که شاید خدمت ها در مشهد "تیتر" نداشته باشد، اما عنوان حتما دارد و چه عنوانی بالاتر از خدمت کار اربابی چون امام رضا بودن؟

بله در مشهد می شود خیلی زود و خیلی خوب ،صاحب عنوان شد. عنوانی که رشک ملائک را هم برمی انگیزد. عنوانی به نام "خادم الرضا".

 این عنوان هم شایسته مردم و مسئولانی است که در این ایام خاص، نقش ویژه بر "دفتر خدمت" زنند و کاری کنند که "زائر" به واقع دغدغه ای جز زیارت نداشته باشد. کاری کنند که درخور شان میهمانان و البته میزبانان زائران امام رضا(ع) باشد.

یاد همه ما بماند که مردم ، چشم به مقایسه باز می کنند در باره خدمات در کربلا و مشهد. این نیز تکلیف همه را سنگین می کند و تکلیف آنانی که به کربلا رفتند و خدمت کردند سنگین تر. ان شاالله این تکلیف را بدون تکلف و با عشق به انجام رسانیم....

غلامرضا بنی اسدی / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
خدمت رسانی در کربلا از سر صدق و صفا و عشق به امام حسین است . و با مشهد قابل قیاس نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار