رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این سازمان در راستای به روز کردن کشاورزی و افزایش دانش و اطلاعات کشاورزان سفرهای آنان را به اروپا توسعه داده است.
کد خبر: ۱۴۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 08 December 2015

سید یعقوب موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش امکانات سفر به مناطق مختلف دنیا پنجره جدیدی به روی بخش کشاورزی ایران گشوده شده است.

وی بیان داشت: از این منظر سازمان مذکور با تشویق کشاورزان نخبه همواره کوشیده است که آنان را با جلوه‎های پیشرفت و توسعه علوم، دانش و تکنولوژی روز دنیا آشنا سازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: گرچه تعدادی از کشاورزان منطقه جنوب کرمان سابقه زندگی در اقصی نقاط جهان از آمریکا تا اروپا و آسیا را داشته و به خوبی با دنیای پیرامون خویش آشنایی دارند، اما سازمان جهاد کشاورزی رسالت خود را در پیوند کشاورزان به عنوان گنجینه‎های این سرزمین با آخرین دستاوردهای علوم بشری در پهنه گیتی می‎داند.

این مسئول افزود: بر این اساس این سازمان در تابستان و پاییز سال جاری با توسعه ارتباطات خود با مجامع جهانی از طریق روابط بین‎الملل وزارت جهاد کشاورزی زمینه شناسایی منطقه جیرفت و کهنوج به دنیا را فراهم کرده است.

موسوی با اشاره به بخشی‎ از تلاش‎های سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان عنوان کرد: دعوت از نمایندگان عالی سازمان‎های توسعه صنعتی «یونیدو» و خوار و بار جهانی «فائو» وابسته به سازمان ملل متحد در ایران و اکو و حضور آنان به مدت دو روز در جیرفت از جمله این اقدامات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: دعوت از کارشناسان روابط بین‎الملل وزارت متبوع و حضور ایشان به مدت دو روز در ایران، عزیمت هیئت ایرانی شامل رئیس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و کشاورزان پیشرو منطقه به مدت چهار روز به ارمنستان، شرکت در نمایشگاه‎ها، کارخانه‎ها، اتاق بازرگانی و سفارت ایران در این کشور و گفت‎وگو با مقامات و سرمایه‎گذاران خارجی نیز صورت گرفته است.

وی گفت: خرید دستگاه بالابر «آسانسور» برداشت خرما از ایتالیا، دعوت از کشاورز پیشرو‎ منطقه جنوب کرمان و عزیمت وی به این کشور و همچنین عزیمت مدیران و کشاورزان به نمایشگاه کشاورزی ترکیه و سفر قریب‎الوقوع نمایندگان کارخانه تولیدی ماشین بالابر خرما از کارهای انجام شده است.

موسوی اضافه کرد: هیئت‎های بازرگانی با مسافرت‎های متعدد به بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به صورت مستمر زمینه تبادلات بازرگانی را فراهم می‎آورند که از دستاوردهای آن صادرات بخشی از محصولات خرما و سبزی و صیفی به این مناطق است.

وی اظهار داشت: با ابراز تأسف با کمبود شدید اعتبارات دولتی امکان اعزام گروه‎های مدیریتی، کارشناسی و کشاورزان نخبه کمتر فراهم می‎آید، اما با توسعه تشکل‎های بخش کشاورزی امیدواریم در سال‎های آتی این رفت و آمدها استمرار یافته و بیشتر شده و زمینه ارتقا و شکوفایی اقتصاد کشاورزی منطقه فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار