افزایش 20 درصدی تعداد حیات وحش میاندشت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم با اشاره به افزایش 20 درصدی تعداد حیات وحش میاندشت گفت: سرشماری حیات وحش پارک ملی ضامن آهو و پناهگاه میاندشت که هرساله در فصل پاییز آغاز می شود به پایان رسید.
کد خبر: ۱۴۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 09 December 2015
حسین هراتی گفت: حیات وحش شهرستان جاجرم توسط کارشناسان محیط زیست، محیط بانانو تشکل های زیست محیطی مورد سر شماری پاییزی قرار گرفت که در این سرشماری بیش از یک هزار راس آهو، انواع گوشت خواران، انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری، خزندگان، جوندگان و پستانداران مشاهده و ثبت شد.
به گفته وی، انواع آهو، یوزپلنگ، گرگ، روباه معمولی، شاه روباه، قوچ و میش وحشی، کفتار، شغال، گراز، گربه دشتی، کاراکال، گراز، گربه دشتی ،هوبره ، کبک، تیهو، باقرقره، عقاب طلایی ،عقاب دشتی، سارگپه، دلیجه، ازجمله گونه های موجود در حیات وحش ضامن آهو هستند که همه ساله در اواخر فصل بهار و پاییز مورد سر شماری قرار می گیرد.
***** افزایش 20 درصدی تعداد حیات وحش میاندشت
وی با اشاره به رشد 20 درصدی تعداد حیات وحش در سر شماری امسال تا کید کرد: پارک ملی ضامن آهو با وسعت 15هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش میاندشت با وسعت 70هزار هکتار که در شرق شهر جاجرم قرار گرفته است از جمله مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در شهرستان جاجرم به شمار می رود.
هراتی گفت: حفاظت از گونه های مختلف جانوری و گیاهی در منطقه میاندشت جاجرم نقش بسیار زیادی در تعادل زیست محیطی و پایداری اکو سیستم های شهرستان را ایفا می کند.
شهرستان جاجرم دارای آب و هوای نیمه بیابانی و خشک است که حیات وحش میاندشت آن مناسب ترین زیستگاه برای نادرترین گونه یوزپلنگ اسیایی را به وجود آورده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار