امام جمعه کاشمر:
امام جمعه کاشمر با اشاره به نقش و جایگاه هنر تعزیه گفت: برگزاری سوگواره‌های تعزیه در حقیقت در ادامه راه پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است.
کد خبر: ۱۴۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 09 December 2015
حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در آیین پایانی هفدهمین سوگواره استانی تعزیه در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر اظهار کرد: بی‌شک سوگواره تعزیه از جمله فرصت‌هایی است که هنرمندان با زبان، قلم، نمایش و هنر می‌توانند به منظومه‌ای از فضایل و کمالات انسانی نزدیک شوند.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات خستگی‌ناپذیر هنرمندان عرصه هنر تعزیه کاشمر در برگزاری هفدهمین دوره مستمر این سوگواره، یادآور شد: امیدواریم برگزاری این سوگواره دریچه‌ای به بهشت دلگشای شهیدان و مایه ارتقای فرهنگی و معرفت دینی جامعه باشد.

امام جمعه کاشمر با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص)، وجود ایشان را برای همگان رحمت دانست و خاطرنشان کرد: آخرین فرستاده خدا بزرگترین صاحب اخلاق است و امروز پس از قرن‌ها از واقعه عاشورا و اربعین مردم از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: امروز قرآن، دعا، فرزندان و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) برای بشریت راهگشا و راهنماست.

یعقوبی با تأکید بر اینکه دشمنان با ایجاد گروهک تروریستی تلاش می‌کنند چهره پرنور پیامبر عظیم‌الشأن(ص) را مخدوش کنند، تبیین کرد: در عصری که رسانه‌ها قدرتمند شدند که از کاه، کوه بسازند و با استفاده از این جریان چهره نورانی پیامبر(ص) را خشن و نامهربان نشان دهند همه ما موظف و مکلفیم در برابر این تهاجمی که به پیامبر اکرم(ص)، اسلام و دین شده است هوشیار باشیم و نسبت به معرفی چهره واقعی پیامبر اقدام کنیم.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین با حرکت کاروان‌های پیاده به سمت کربلا، افزود: جا دارد از تمامی دست‌اندرکاران این حماسه در ایران و عراق که در راستای تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه فرهنگ عاشورا در واقع همان فرهنگ فداکاری، ایثار، شجاعت، گذشت و مردانگی است، گفت: این فرهنگ همان فرهنگی است که پیامبر معرفی کرده است و امروز ایران پرچمدار اصلی معرفی اسلام ناب و چهره راستین پیامبر است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار