حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی:
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینكه زیارت یکی از راه‌های ابراز ارادت و علاقه به اهل بیت(ع) است، گفت: زیارت عقاید توحیدی را تقویت می كند.
کد خبر: ۱۴۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 10 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ستاد خبری برنامه های ایام پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در سلسله سخنرانی های حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) به بیان اهمیت زیارت و شرح زیارت امین الله پرداخت و اظهار كرد: زیارت قبور اهل بیت(ع) پاك كننده و حركت دهنده از شرك به سوی توحید است.

وی با بیان اینكه زیارت بهترین وسیله برای درك محضر ائمه معصومین(ع) است، افزود: انسان از طریق زیارت و توسل به اهل بیت(ع) امنیت روحی و روانی خود را به دست می آورد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینكه زیارت حضور آگاهانه و قلبی است كه انسان بوسیله آن از عالم مادی جدا می شود و به معنویت حقیقی متصل می كند، تصریح كرد: حضور در اماكن مقدسه، پیوند قلبی و تاثیرات ژرف در انسان به وجود می آورد كه موجب اصلاح اخلاق می شود.

وی با بیان حدیثی از امام رضا (ع) كه فرموده‌اند: «هر کس به زیارت من بیاید من در سه جا به دیدن او می‌روم هنگامی که نامه اعمال به دست‌های راست و چپ داده می‌شود، در وقت نهادن اعمال در میزان در هنگام عبور از صراط.»، خاطر نشان كرد: محال است کسی به امامت علی بن موسی‌الرضا(ع) اعتقاد داشته باشد اما نبوت و معاد و توحید که اصول دین هستند را نپذیرفته باشد.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینكه جریان زیارت از امام شروع می شود و پایانش لقاءالله است، گفت: حضور مسلمانان در حرم ائمه اطهار(ع) در اصل تبیلغ دین اسلام و ابراز بیزاری از دشمنان دین است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینكه امام رضا(ع) به تمام زائرانش توجه دارد، تصریح كرد: اولین امری که زائر بایستی به آن توجه کند آن است که در زیارت، تسلیم امر امامت باشد و نسبت به حقوق امام معرفت داشته باشد.

وی افزود: زیارت انسان را از سرگردانی نجات می‌دهد و به دارالسلام می‌رساند، گفت: ائمه معصومین(ع) نورهای خدا در تاریکی زمین هستند که مردم به برکت و یمن حضور آن‌ها راه دین و سعادت را پیدا می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار