معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رعايت توصيه‌های بهداشتی بيش از تعطيلی مدارس در پيشگيری از آنفلوانزا موثر است.
کد خبر: ۱۴۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 12 December 2015

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رعايت توصيه‌های بهداشتی بيش از تعطيلی مدارس در پيشگيری از آنفلوانزا موثر است.

به گزارش ايسنا، دکتر "حسين عرفانی" اظهار کرد: با توجه به اينکه ماه‌های سرد سال به ويژه آذرماه، فصل شيوع و انتقال آنفلوانزا است بنابراين افراد بايد توصيه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: علامت ويروس آنفلوانزا به صورت يک‌باره در بدن ايجاد می‌شود و فرد با تب دهانی بالای 38 درجه و سرفه‌های پی در پی به پزشک مراجعه می‌کند.

عرفانی تصريح کرد: اين ويروس از هنگام آغاز تا بهبودی سه تا پنج روز به طول می‌انجامد و 98 درصد موارد با استراحت و مصرف سوپ و مايعات بهبود می‌يابند.

وی تاکيد کرد: درصورتي‌که بيماری با استراحت و رعايت نکات تغذيه‌ای طی پنج روز بهبود نيافت حتما بايد برای بررسی بيشتر به پزشک متخصص مراجعه کنند.

مهرماه، بهترين زمان تزريق واکسن برای افراد در معرض خطر

عرفانی با بيان اينکه بهترين زمان تزريق واکسن برای افراد در معرض خطر مهرماه است، تاکيد کرد: بيماران ريوی، قلبی، عفونت‌های مزمن، افراد مبتلا به سرطان، مادران باردار و کودکان زير پنج سال با تجويز پزشک می‌توانند واکسن آنفلوانزا را تزريق کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا پس از گذشت يک تا دو هفته، در بدن تاثير خود را می‌گذارد، تصريح کرد: پرسنل بيمارستانی، آزمايشگاه‌ها، اورژانس و فوريت‌های پزشکی نيز بايد نکات بهداشتی را برای پيشگيری از آنفلوانزا رعايت کنند.

وی تاکيد کرد: تا کنون هيچ مورد مرگ در استان بر اثر آنفلوانزا نداشته‌ايم همچنين به افراد بيمار و آلوده به آنفلوانزا توصيه می‌کنيم اصول بهداشتی را رعايت کنند، دست‌های خود را با آب و صابون بشويند و از حضور در محيط‌های عمومی خودداری کنند.

عرفانی گفت: افراد سالم نيز برای پيشگيری از ابتلا به آنفلوانزا بايد لباس‌های اندازه و گرم بپوشند، ويتامين c بخورند، ورزش کنند و با افراد آلوده فاصله خود را حفظ کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار